دکتر واعظ مهدوی : بودجه آموزش عالی کشور طی چهار سال گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است

معاون توسعه امور آموزشی و فرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشورگفت: بودجه آموزش عالی کشور طی چهار سال گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است که این رشد دو برابر بودجه عمومی کشور بوده است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر محمدرضا واعظ مهدوی در گردهمایی معاونان اداری و مالی دانشگاه ها، مراکز پژوهشی و فناوری در دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در ابتدای فعالیت دولت یازدهم دانشگاه ها بدهی های زیادی داشتند و به دلیل مشکلات مالی، دانشگاه ها با اعتراضات صنفی مواجه بودند.

وی افزود: بودجه آموزش عالی کشور طی چهار سال گذشته ۱۱۶ درصد رشد داشته است که این امر موجب شد تا بسیاری از مشکلات دانشگاه ها برطرف شود.

معاون توسعه امور آموزشی وفرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی خاطرنشان کرد: بیش از ۷۲ درصد از اعتبارات عمرانی دانشگاه ها تخصیص داده شده و در سال گذشته نیز تقریباً ۱۰۰ درصد اعتبارات عمومی دانشگاه ها تخصیص داده شد.

دکترواعظ مهدوی تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در شرایط پایدار قرار دارند و نمی پذیریم که دانشگاهی کسری بودجه داشته باشد.

معاون توسعه امور آموزشی وفرهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی افزود: به دانشگاه ها توصیه می کنیم که بودجه های مربوط به بخش های آموزشی، دانشجویی، پژوهشی و عمرانی را در محل خود خرج کنند، چراکه تحقق برنامه های دانشگاه را به دنبال خواهد داشت.

200/202

کد خبر: 803845

وب گردی

وب گردی