بسیاری از احزاب تبدیل به ستاد انتخابات شده‌اند

قائم‌مقام حزب اعتماد ملی گفت: خیلی از احزاب ما تبدیل به ستاد انتخابات شدند و رسالت گذشته را از دست داده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز حجت‌‌الاسلام رسول منتجب‌نیا قائم‌مقام حزب اعتماد ملی صبح امروز (پنج‌شنبه 15 تیرماه) در همایش فصلی خانه احزاب ایران در وزارت کشور اظهار داشت: وجود خانه احزاب یک فرصت بسیار مناسب و مقتنمی است و اگر در دولت گذشته بسته شد و حالا باز شده است باید تلاش کنیم که از فرصت خانه احزاب بهره‌برداری شود.

وی به آ‌خرین ملاقات خود با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اشاره و افزود: به همراه چند تن از دبیران حزب احزاب خدمت آقای هاشمی رسیدیم و ایشان در این فرصت نیم ساعته چندین بار بر خانه احزاب تاکید داشتند و می‌گفتند که احزاب می‌تواند مرکزی برای تقویت احزاب باشد.

به گفته منتجب‌نیا در رابطه با گسترش احزاب یک بحث مربوط به حاکمیت و مسئولان و بخشی دیگر مربوط به خود ما یعنی احزاب است.

وی افزود: خیلی از سیاسیون می‌گویند در کشور ما احزاب گسترش نمی‌یابد. من نمی دانم چه استدلالی پشت این قضیه است نه مردم و نه مسئولان و نه قانون اساسی مانعی برای گسترش احزاب نمی‌بنیم. ما اگر منتظر باشیم که مسئولان بیایند و فرش قرمزی برای احزاب بیندازند اشتباه است. همین که آقای روحانی تلاش کردند و خانه احزاب را راه انداختند باید از وی تشکر کرد.

دبیرکل حزب اتحاد ملی خاطرنشان کرد: از دولت یازدهم انتظار داریم که احزاب را بیشتر تقویت کند البته این به این معنی نیست که احزاب همه انتظارات را از دولت داشته باشد.

منتجب‌نیا با بیان اینکه باید در مورد تحزب فرهنگ‌سازی کنیم، گفت: باید بر روی این قضیه کار کنیم که حزب یک اصل و یک رکن دموکراسی و بدون تحزب نمی‌توانیم به توسعه برسیم. شهید بهشتی اگر می‌گفت حزب معبد من است تعارف نمی‌کرد.

وی معتقد است که بسیاری از احزاب ما امروز به ستاد انتخابات تبدیل شده‌اند و رسالت گذشته را ندارند. بنابراین اگر می‌خواهیم به دولت کمک کنیم حق داریم که بگوییم برای احزاب جایگاه بیشتری داشته باشد.

وی مجلس دهم را چشم امید خواند و تاکید کرد که باید قانون احزاب در این مجلس اصلاح شود.

منتجب‌نیا با بیان اینکه خانه احزاب یک کانون برای تجمیع نظارت ارائه فرهنگ تحزب و اخلاق سیاسی است اظهار داشت: رقابت سیاسی به معنای دشمنی و عداوت است.

کد خبر: 803935

وب گردی

وب گردی