مسئولان علمی و فناوری آلمان به ایران می آیند

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل از حضور هیاتی ازمسئولان علمی و فناوری آلمان در ایران خبر داد و گفت: این هیات برای بررسی زمینه‌های همکاری مشترک علمی و آموزشی اوایل مهر وارد تهران خواهد شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکترحسین سالار آملی با اعلام این خبر گفت: برای شناخت بیشتر مسئولان علمی و فناوری آلمان ازتوانمندی‌ها، ظرفیت‌ها، پتانسیل‌های علمی و آموزشی ایران و در نهایت شروع همکاری‌های جدید بین دو کشور، اوایل مهر ماه هیئتی از آلمان به ایران سفر می کنند و به همین مناسبت نیز روزی با عنوان " روز علم" در دانشگاه علم و صنعت برگزار می‌شود.

او افزود: در این مراسم روسای حدود ۱۵ مرکز علمی مهم از کشور آلمان و ۱۵ مرکز علمی ازجمهوری اسلامی ایران به همراه روسای تعدادی از دانشگاه‌های دو کشور حاضر می‌شوند تا بتوانند زمینه همکاری‌های مشترک را سازماندهی کنند.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: دیدار هیئت ایرانی و آلمانی در راستای ادامه برنامه‌های قبلی و بررسی زمینه‌های گسترش همکاری‌های جدید انجام خواهد گرفت و به طور کلی تعریف پروژه‌های جدید همکاری، تبادل استاد و دانشجو، برگزاری دوره‌های مشترک تحصیلی از مهم‌ترین محورهای مورد بحث خواهد بود.

سالار آملی همکاری‌های بین المللی علمی و آموزشی کشور در شرایط فعلی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در هفته جاری نیز بزرگ ترین هیئت علمی فناوری اتحادیه اروپا مرکب از ۱۴ نفر از مدیران کل و مسئولان اتحادیه و ۲۲ تن از نمایندگان علمی ۲۲ کشور اتحادیه اروپا، روسای دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی امروز وارد تهران شدند و با هدف بررسی زمینه‌های گسترش فعالیت‌های علمی و آموزشی بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو اتحادیه اروپا به مدت سه روز در کشور اقامت داشتند.

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل با تاکید بر اینکه فعالیت‌های علمی آموزشی سال ۲۰۱۷ و برنامه‌های سال ۲۰۱۸ برای بررسی محورهای مشخص فعالیت‌ها در کارگروهی از ایران و اتحادیه اروپایی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: مجموعه فعالیت‌های ایران و کشورهای اتحادیه اروپا در چهار محور "تبادل استاد و دانشجو"، "افزایش همکاری‌های علمی آموزشی دانشگاه با دانشگاه"، "گسترش همکاری با مرکز تحقیقات اروپا" و همچنین "راه‌اندازی مرکز اروپاشناسی در دانشگاه‌های داخل کشور و افزایش کرسی های زبان فارسی در کشورهای اروپایی" صورت خواهد گرفت. به طوری که برنامه تبادل استاد و دانشجو و سایر برنامه‌های علمی در سال ۲۰۱۸ بین ایران و اتحادیه اروپا افزایش خواهد یافت.

۲۰۴

کد خبر: 803962

وب گردی

وب گردی