حملات سایبری علیه شرکت‌های مدیریت نیروگاه‌های هسته‌ای در آمریکا

مقامات آمریکایی اعلام کردند در یک‌ماهه اخیر چندین حمله سایبری علیه شرکت‌های مسئول عملکرد نیروگاه‌های هسته‌ای این کشور صورت گرفته است.

به گزارش ایسکانیوز؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه،شرکت‌های مسئول عملکرد نیروگاه های هسته ای در آمریکا در ماه های اخیر هدفحملات سایبری قرار گرفتند و این حملات به فعال شدن هشدار سطح بالا در این شرکت ها منجر شد.

روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد این حملات سایبری بین ماه‌های مه و ژوئن و به ویژه علیه شرکت «ولف کریک نوکلیر آپریتینگ کورپوریشن» (Wolf Creek Nuclear Operating Corporation) که یک نیروگاه هسته ای را در ایالت کانزاس مدیریت می کند، صورت گرفت. این حملات در گزارش وزارت امنیت داخلی آمریکا به تاریخ 28 ژوئن ثبت شده است که نیویورک تایمز نیز به آن دست یافته است.

هکرها به نفوذ در «سیستم های عملیاتی» موفق نشدند و شرکت ولف کریک اطمینان می دهد که شبکه ای که هدف حمله قرار گرفت، از شبکه نیروگاه هسته ای جدا شده است.

این گزارش تصریح نکرده است آیا این حملات سایبری با جاسوسی صنعتی یا تلاش برای آسیب وارد کردن به این نیروگاه ها در ارتباط بوده است یا خیر.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

305

کد خبر: 804000

وب گردی

وب گردی