بخش خصوصی می تواند جان تازه ای به صنعت گردشگری ببخشد

الفتی با بیان اینکه صنعت گردشگری می تواند راه گشای معضلی همچون اشتغال شود گفت: ما می توانیم همچون کشورهای همسایه علاوه بر اشتغال و توسعه این صنعت, نگاه توریسم به کشورمان را تغییر دهد واین امر وابسته به ورود بخش خصوصی در بدنه صنعت است.

سیاوش الفتی قائم مقام دبیرفراکسیون صنعت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی ایسکانیوز گفت:صنعت گردشگری می تواند معضل اشتغال را مرتفع کند، و همچون کشورهای همسایه علاوه براشتغال و توسعه این صنعت, نگاه توریسم به کشورمان را تغییر دهد.

وی ادادمه داد: طبق آمار رسمی ورود گردشگر طی سالهای ۹۲ تا ۹۵رشد قابل ملاحظه ای نسبت به سال های پیش از آن داشته است که این نشان دهنده اهمیت و برنامه ریزی دولت یازدهم به صنعت گردشگری دارد.

مشاور فراکسیون اقتدار و دفاع ملی مجلس تصریح کرد: نقش مجلس در توسعه گردشگری و توریسم قابل توجه و پررنگ است از همین رو نمایندگان توجه خاصی به این صنعت داشته اند.

الفتی افزود: ایجاد اشتغال مستقیم وغیر مستقیم از راه گردشگری در تهران و کلانشهرها وحتی روستاهاموجب رونق اقتصادی منطقه خواهد شد ضمن آنکه ایجاد شبکه حمل ونقل متناسب، سهولت در صدور روادید و تبلیغات مناسب جهانی، می تواند بستر ساز جذب توریسم و افزایش سفرها به داخل کشور شود.

وی بیان داشت: مجلس با قانون گذاری و تصویب قوانینی که نهایتا به سهولت در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت گردشگری منجر می شود می تواند سهم قابل توجهی را در این مهم کسب کند ضمن اینکه باید جذابیت های منطقه و کشور با تبیلغات و نمایش دادن آن از طریق رسانه بتواند رشد سفر های داخلی در میان مردم کشور را نیز ارتقاء دهد.

قایم مقام دبیرکل فراکسیون صنعت ملی مجلس در پایان تاکید کرد: بخش خصوصی نقش ارزنده ای در توسعه توریسم داشته که دولت باید با رفع مشکلات پیش روی آن، فعالین توریسم وگردشگری راتشویق نمایند ضمن اینکه امیدواریم موضوع تقویت این امر به عنوان پولساز ترین صنعت جهان در برنامه های جامع دولت آینده نیز قرار گیرد.

301

کد خبر: 804016

وب گردی

وب گردی