در کشور توجهی به برندسازی نشده است

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به ضرورت برندسازی در کشور گفت: متاسفانه در کشور ما و استان توجهی به برندسازی نشده است.

به گزارش ایسکانیوز، ولی ملکی با اظهار تاسف نسبت به عدم مشارکت و حمایت بانکها افزود: بانک‌ها در پرداخت تسهیلات و مشارکت و همکاری برای رونق واحدهای تولیدی در سطح کشور عملکرد خوبی نداشته‌اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به مهمترین مشکلات سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و صنعتگران گفت: در حالی که حمایت از سرمایه‌گذاران و صنعتگران یکی از مولفه‌های اصلی تحقق اقتصاد مقاومتی است عدم مشارکت بانکها و عدم همکاری مناسب آنها برای حمایت از واحدهای تولیدی یکی از موضوعاتی است که باعث ایجاد موانع بر سر راه سرمایه‌گذاران و تضعیف روند تولید و توسعه شده است.

وی با تاکید برندسازی در کشور اضافه کرد: تمامی کشورهای توانمند جهان توانستند محصولات خود را برندسازی کرده و از صادرات محصولات خود سالانه میلیاردها دلار درآمد کسب کنند و متاسفانه در کشور ما و استان توجهی به برندسازی نشده است.

نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در سطح استان اردبیل بایستی یک کمیته ویژه توسط اتاق بازرگانی استان اردبیل با حضور مسئولان و نمایندگان مجلس و نیز خود فعالان بخش خصوصی تشکیل شود و جلساتی به صورت مداوم برگزار شده تا بتوانیم مشکلات و دغدغه‌های سرمایه‌گذاران را حل کنیم.

ملکی یادآور شد: در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تمام دغدغه مسئولان باید در راستای جلب مشکلات سرمایه‌گذاری و رفع موانع تولید باشد تا بتوانیم بدون وابستگی به غرب اقتصاد کشور را رونق دهیم.

در ادامه مراسم نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی به مشکلات صنعت گران و سرمایه گذاران اشاره و خاطرنشان کرد: دولت بایستی با هماهنگی بانکها برای ارائه تسهیلات کم بهره به صنعتگران اقدام کند تا در راه توسعه قدم برداریم.

صدیف بدری با بیان اینکه اکثر مردم در اردبیل به کشاورزی اشتغال دارند، گفت: لازم است در تجهیز اراضی به آبیاری مکانیزه توجه شود .

به گفته نماینده مردم اردبیل نبود عدم صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب باعث عقب‌ماندگی در تولید و اشتغال برای استان شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نام گذاری سال اولویت مهم کشور بحث تولید و سرمایه‌گذاری و رونق اقتصاد کشور است که بایستی در این راستا اقدامات مفیدی صورت گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی از کاهش 40 درصدی صادرات در سال گذشته در استان خبر داد و گفت: نبود زیرساخت‌های مناسب برای توسعه استان اردبیل باعث این تنزل است که باید برای کالاهای تولید شده در استان به ویژه محصولات کشاورزی غنی یک برندسازی صورت گیرد تا بتوان در بازارهای جهانی رقابت کرد.

کد خبر: 804046

وب گردی

وب گردی