لزوم ایجاد فضای باز فرهنگی در حوزه دانشجویی

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه باید در حوزه دانشجویی و فرهنگی فضای بازتری باید برای ابراز عقیده تمام سلیقه‌های پذیرفته شده در نظام ایجاد شود و فضا بازتر شود گفت: باید به همه دانشجویان و همه عقیده‌های مختلف میدان داده شود تا عقاید خود را به صورت گفتمان سازنده در دانشگاه مطرح کنند.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی اصغر پیوندی ضمن بیان این مطلب و با اشاره به مطالبات و انتظارات دانشگاهیان از دولت دوازدهم اظهار کرد: در حوزه دانشجویی و فرهنگی باید فضای باز تری برای ابراز عقیده تمام سلیقه های پذیرفته شده در نظام ایجاد شود و فضا بازتر شود.البته این مساله به معنی آن نیست که کار سیاسی و حزبی انجام دهیم اما باید به همه دانشجویان و همه عقیده‌های مختلف میدان داده شود تا عقاید خود را در قالب گفتمان سازنده در دانشگاه مطرح کنند تا این مساله منجر به افزایش خلاقیت و نشاط و شادابی شود و حتما باید زیرساخت‌های این کار آماده شود و قوانین و مقرراتی که وجود دارد در صورت نقص اصلاح شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر ضرورت ارتقای شرایط رفاهی دانشجویان،گفت: ما نیز در وزارت بهداشت تلاش‌هایی در این راستا انجام داده‌ایم ولی شرایط برای ما هنوز راضی کننده نیست و دانشجویان در این زمینه گلایه‌هایی دارند که منطقی است.

وی افزود: در راستای حل مشکلات رفاهی دانشجویان تلاش‌های زیادی انجام می‌دهیم ولی تحقق این تلاش‌ها منابع خود را می‌خواهد و امیدواریم در دولت آینده این موانع برطرف شود.

پیوندی گفت: در حوزه‌های پژوهش و آموزش نیز باید به کیفیت توجه زیادی شود و در پژوهش باید به شکلی حرکت کنیم که در راستای رفع مسائل جامعه گام برداریم تا به تولید ثروت منجر شود و ثروت را در جامعه افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه باید فضایی در جامعه ایجاد شود که پر از نشاط و طراوت باشد و همه در آن احساس اثر بخش بودن داشته باشند، گفت: باید از نتایج تلاش‌های همه استفاده شود و زمینه فعالیت برای همه ایجاد شود تا با هر بضاعت و امکاناتی در جهت ارتقاء سلامت و کاهش مشکلات مردم تلاش کنند.

رییس دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: در دولت یازدهم مشکلات زیادی داشتیم و منابع محدود بود ولی دولت و وزارت بهداشت تلاش زیادی کردند و امیدواریم این تلاش‌ها در دولت دوازدهم نیز افزایش پیدا کند و ما بتوانیم پاسخگوی بهتری برای دانشجویان و اساتید باشیم.

201

کد خبر: 804056

وب گردی

وب گردی