اطلاعاتی مبنی شهادت متوسلیان و همراهانش وجود ندارد / اسرائیل در نگهداری گروگان برای سال های طولانی سابقه دار است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بر اساس مطالبی که در اختیار داریم می دانیم اطلاعاتی مبنی شهادت متوسلیان و همراهانش وجود ندارد.

به گزارش ایسکانیوز، حشمت الله فلاحت پیشه با اشاره به سالروز ربوده شدن متوسلیان و همراهانش، عنوان کرد: تنها مطلبی که در خصوص متوسلیان و دیگر دیپلمات ها می دانیم این است که اطلاعات مبنی شهادت آنها وجود ندارد.

نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس دهم شورای اسلامی ادامه داد: اعتقاد ما بر این است که این افراد در قید حیات و در اختیار رژیم صهیونیستی هستند و باید این رژیم درباره وضعیت آنها پاسخگو باشد.

وی با بیان اینکه آزادی متوسلیان و همراهانش مطالبه جدی جمهوری اسلامی است، گفت: سابقه داشته است که رژیم صهیونیستی سالها افراد را گروگان نگه داشته است، در عین حال این رژیم فاقد هر گونه نگاه انسانی است و حتی به مقررات کنوانسیون های بین المللی از جمله کنوانسیون ژنو در باره اسرا را هم نادیده می گیرد و هیچ حقی برای خانواده افراد قائل نیست.

این نماینده با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی شناسد وضعیت پیگیری متوسلیان را تشریح کرد: پیگیری این مطالبه ربطی به رسمیت شمردن ندارد، بسیاری از کشورها با گروه های تروریستی و راهزن های بین المللی چنین موضوعاتی را دنبال و رفع می کنند، بنابراین بسته بودن کانال ارتباطی بین جمهوری اسلامی و رژیم صهیویستی به معنای عدم پیگیری حقوقی دیپلمات ها ربوده شده نیست.

فلاحت پیشه تاکید کرد: بنابراین می توانیم با روش ها و امکانات دیگری پیگیری وضعیت متوسلیان و همراهانش در اسرائیل باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: باید دغدغه خانواده متوسلیان و همراهانش را جدی بگیریم و موضوع را از طریق کنوانسیون بین المللی ژنو در سازمان ملل متحد به طور جدی تر پیگیری کنیم.

کد خبر: 804103

وب گردی

وب گردی