نمایشگاهی با نام" نوستالژی" در گالری فرمانفرما

نمایشگاه گروهی مجسمه، چیدمان و ویدیو بهروز حشمت، کامبیز صبری و قدرت‌الله عاقلی با عنوان «نوستالژی» تا ۳۰ تیرماه برپاست.

به گزارش ایسکانیوز براساس خبر رسیده، هنرمندانِ این نمایشگاه معتقدند نمایشگاه "نوستالژی" مفهوم حسرت ایام گذشته را با خود یدک نمی‌کشد، بلکه حسرت بودن در زمان "اکنون" را با خود دارد که در هر لحظه اجزای متشکل آن در حال از هم گسیختن است. از لابه‌لای خلاف آمدها و جباریت زندگی در مشروعیتی احساسی و ذهنی به تعادل جهت‌دار، روشن و آگه در حفظ هویت عمومی و ارزش‌های هنوز برجا مانده‌ی انسان معاصر این سرزمین برسند.

«بهروز حشمت»، مجسمه سازی را از اوایل سال ۱۳۵۰ آغاز کرده است. مجسمه "آشیق" از آثار معروف این هنرمند است که سرنوشت چندان مطلوبی نداشته است. مجسمه "آشیقلار" که به دمیر آشیق معروف است، ابتدا در پارک شاهگلی تبریز به مدت ۲ ماه نصب شد، اما آنطور که خودش می‌گوید پس از دخالت ساواک این مجسمه از محل خود برداشته و به پشت حیاط موزه منتقل شد. این مجسمه بعد از حدود ۲۵ سال به محوطه نمایشگاه بین المللی تبریز برده شد.

کامبیز صبری نیز متولد ۱۳۴۶ و زاده کاشان است. او نمایشگاه‌های گروهی و انفرادی متعددی داشته است. او از هنرمندان برگزیده در بینال مجسمه‌سازی تویامورا، ژاپن و اولین جشنواره هنرهای بصری، موزه هنرهای معاصر تهران و... است.

قدرت الله عاقلی نیز متولد ۱۳۴۷ در جلفا است. این هنرمند تاکنون حدود ۲۰ نمایشگاه انفرادی برگزار و در ۴۷ نمایشگاه و بینال‌های گروهی و اکسپوهای هنری در ایران، مراکش، انگلیس، اوکراین، آلمان، فرانسه و قطر شرکت کرده است.

طراحی و ساخت ۴۳ اثر حجمی مونومان شهری و نقش‌برجسته در میادین و مراکز عمومی موزه‌ها و نیز ساخت وسایل فنی و تکنیکی سینمایی و تئاتر بر عهده داشته است. مجموعه ریشه یابی نقوش گلیم، مجموعه نقوش اسلامی، مقاله مجسمه‌های آهنی، جنگ در آینه کاریکاتور و نیز مشارکت در تحقیق ۵۰ سال هنر معاصر ایران، تألیف کتاب صد سال مجسمه‌سازی نوین و مجموعه آثار حجمی و نقش‌برجسته خطوط دوره اسلامی (از حجم تا لیلی) و مجموعه آثار چاپ دستی با موضوع سی نقش سی غزل از مولانا از جمله آثار تحقیقی و تألیفی اوست.

نمایشگاه «نوستالژی» تا ۳۰ تیرماه در گالری فرمانفرما واقع در هفت تیر، خیابان کریم خان زند، خیابان خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت ۱۱ تا ۲۰ و جمعه‌ها از ساعت ۱۶ تا ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند. گالری دوشنبه‌ها تعطیل است.

502

کد خبر: 804138

وب گردی

وب گردی