معاون آموزشی واحد علوم دارویی از برگزاری مصاحبه دکترای تخصصی رشته نانوفناوری پزشکی به صورت غیر متمرکز در دانشکده علوم و فناوری‌های نوین واحد علوم دارویی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، به گفته دکتر ارکیده قربان دادرس، معاون آموزشی واحد علوم دارویی، 18 مرداد ماه مصاحبه پذیرفته شدگان آزمون کتبی دکترای تخصصی نانوفناوری پزشکی به صورت غیرمتمرکز در دانشکده علوم و فناوریهای نوین واحد علوم دارویی برگزار خواهد شد.
دادرس گفت: با توجه به اینکه تا کنون برگزاری امتحان و مصاحبه دانشجویان دکترای تخصصی رشته های مختلف پزشکی و علوم پزشکی از سوی وزارت بهداشت به صورت متمرکز در وزارت بهداشت صورت می گرفته است، برای اولین بار در رشته نانوفناوری پزشکی با توجه به اقبال خوبی که از سوی دانشجویان شرکت کننده در آزمون کتبی این رشته به واحد علوم دارویی نشان داده شد واگذاری امتحان مصاحبه آن دسته از دانشجویانی که این واحد را برای ادامه تحصیل در رشته نانوفناوری پزشکی انتخاب کرده بودند و در آزمون کتبی موفق به قبولی شده اند به واحد علوم دارویی واگذار شد.
وی در ادامه افزود: از سوی وزارت بهداشت اعضای هیات علمی مصاحبه کننده با دانشجویان تعیین شده و برای آنها ابلاغ رسمی نیز صادر شده است، لذا برای اولین بار در تاریخ حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، مصاحبه دانشجویان به حالت غیرمتمرکز در یکی از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی واگذار می شود.
دادرس در ادامه گفت: با توجه به اینکه مجوز این رشته پس از بازدید و تایید شورای گسترش وزارت بهداشت در سال گذشته به واحد علوم دارویی داده شده بود، لذا سال پیش تعدادی دانشجو به واحد علوم دارویی از سوی وزارت بهداشت معرفی شد ولی در سال جاری با هماهنگی ای که با دبیرخانه وزارت بهداشت صورت گرفت، اعضای مصاحبه کننده از سوی واحد علوم دارویی و از سوی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی معرفی شدند.
وی در خصوص نحوه برگزاری مصاحبه این دانشجویان گفت: از آنجاییکه محل تحصیل این دانشجویان، دانشکده علوم و فناوریهای نوین واحد علوم دارویی است، لذا اعضای مصاحبه کننده متشکل از هیات علمی و مدیرگروه انتخاب شده همانطور که از طریق سایت واحد نیز اطلاع رسانی شده است، در روز 18 مردادماه در محل دانشکده نامبرده حاضر است.
معاون آموزشی واحد علوم دارویی افزود: به نظر می رسد با توجه به امکانات نرم افزاری و سخت افزاری خوبی که در رشته نانوفناوری پزشکی و سایر رشته های حوزه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است اقبال خوبی از سوی دانشجویان برای این رشته ها صورت می گیرد، لیکن پیشنهاد شده است با توجه به اینکه رقابت بین دانشگاههای دولتی و آزاد رقابت نابرابری است چرا که دانشجویانی که دانشگاه آزاد را انتخاب می کنند باید نسبت به پرداخت شهریه نیز اقدام نمایند، لذا خوب است که حمایت ها و امتیازاتی برای جلب دانشجویان و تحصیل آنها در بخش غیر دولتی در نظر گرفته شود. از جمله طی نامه ای از سوی معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی درخواست شده است در موضوع حداقل نمره آزمون کتبی و نیز ظرفیت در نظر گرفته شده این ملاحظات صورت گیرد.
وی در پایان گفت: در حال حاضر واحد علوم دارویی دانشگاه آزاد اسلامی در 11 رشته شامل 6 رشته مقاطع ارشد و 5 رشته مقطع دکترای تخصصی نظیر فارماکولوژی، سم شناسی، اقتصاد و مدیریت دارو، داروسازی سنتی و نانوفناوری پزشکی دانشجو می پذیرد.

200

کد خبر: 804200

وب گردی

وب گردی