برگزیدگان دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی اعلام شد

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران از اهدای جوایز برگزیدگان دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی از سوی دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

­

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، محمد حسین اسماعیلی در این باره گفت: به مناسبت میلاد امام رضا (ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) و همزمان با دهه کرامت، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران با همکاری بنیاد بین المللی امام رضا (ع) و معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن موسیقی استان تهران دومین جشنواره سراسری آواها و نواهای رضوی از مجموعه برنامه های پانزدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) برگزار می شود.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی و هنری مرتبط با سیره اهل البیت (ع) به ویژه حضرت امام رضا (ع)، گرامیداشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار حوزه فرهنگ رضوی و کمک به انتشار گسترده تر این عرصه معنوی و تولید و نشر آواها و نواهای مذهبی در حوزه فرهنگ رضوی برشمرد.

معاون هنری سینمایی افزود: این جشنواره در دو بخش رقابتی و غیررقابتی برگزار می شود که در بخش رقابتی در رشته های آواهای رضوی ( کُرال و آکاپلا) ، نواهای رضوی با زیرشاخه های نواهای ردیف - دستگاهی ، نواهای آیینی پاپ و بخش نماهنگ هدایای ارزنده ای به برگزیدگان اعطا خواهد شد.

اسماعیلی درباره جوایز جشنواره در رشته های مختلف بخش رقابتی گفت: گروه اول در هر رشته لوح تقدیر و تندیس جشنواره و کمک هزینه سفر زیارتی (تا سقف 50 میلیون ریال بر اساس نظر هیئت داوران و دبیرخانه جشنواره)، گروه دوم در هر رشته لوح تقدیر و تندیس جشنواره و کمک هزینه سفر زیارتی (تا سقف 40 میلیون ریال بر اساس نظر هیئت داوران و دبیرخانه جشنواره ) ، گروه سوم در هر رشته لوح تقدیر و تندیس جشنواره و کمک هزینه سفر زیارتی (تا سقف 30 میلیون ریال بر اساس نظر هیئت داوران و دبیرخانه جشنواره) در نظر گرفته شد.

این مقام مسئول درباره جایزه بخش ویژه جشنواره با "عنوان کرامت انسانی با استفاده از آموزه های رضوی" گفت: در این بخش به یک نفر برگزیده لوح سپاس ، تندیس جشنواره و جایزه نقدی متناسب با کیفیت اثر تولید شده از سوی شورای سیاستگزاری جشنواره تعیین و پرداخت خواهد شد.

دومین جشنواره آواها و نواهای رضوی در تاریخ های 5 و 6 و 8 مرداد ماه سالجاری به میزبانی استان تهران برگزار می شود.

502

کد خبر: 804202

وب گردی

وب گردی