مشاوره یک موسسه حقوقی انگلیسی به توتال برای عقد قرارداد با ایران

موسسه حقوقی انگلیسی دنتونز، مهمترین نقش را در ارائه مشاوره های حقوقی به شرکت توتال برای انعقاد قرارداد ۵ میلیارد دلاری با ایران ایفا کرده است.

به گزارش ایسکانیوز؛ موسسه حقوقی انگلیسی دنتونز، مهمترین نقش را در ارائه مشاوره های حقوقی به شرکت توتال برای انعقاد قرارداد 5 میلیارد دلاری با ایران ایفا کرده است.

رهبری موسسه دنتونز و تیم های حقوقی اروپایی که برای توتال در این زمینه کار می کردند بر عهده رامین حریری یک دستیار مستقر در پاریس و آلیستار بلک، یک دستیار مستقر در لندن بوده که از حمایت دستیاران دیگری نظیر چارلز وود و اندرو چئونگ نیز برخوردار بوده اند.

توتال یکی از مشتریان قدیمی موسسه حقوقی دنتونزاست. در سال 2014، نیز موسسه دنتونز در زمینه مجوز 48.1 میلیون دلاری گاز شیل انگلیس به توتال مشاوره داده بود. در آن زمان روش های جدید اکتشاف گاز شیل در حال تبدیل شدن به پدیده ای رو به گسترش در انگلیس بود. توتال اولین شرکت مهم نفتی بود که در گاز شیل انگلیس سرمایه گذاری کرد.

شرکت چینی سی ان پی سی و شرکت ملی نفت ایران نیز برای انعقاد این قرارداد از وکلای داخلی استفاده کرده اند.

امتناع بانک های بزرگ غربی از تسهیل ورود و خروج پول به ایران همچنان یکی از مشکلات سرمایه گذاران احتمالی در این کشور است، اما شرکت توتال به اندازه کافی نقدینگی در اختیار دارد که بتواند در مراحل اولیه بدون نیاز به تامین مالی از بانک ها و موسسات مالی، سرمایه گذاری لازم در پروژه فاز 11 پارس جنوبی را انجام دهد.

شرکت فرانسوی توتال 50.1 درصد در این پروژه سهم دارد. سهم شرکت پتروپارس ایران در این پروژه 19.9 درصد است و شرکت سی ان پی سی چین نیز 30 درصد سهام این پروژه را در اختیار دارد.

منبع: تسنیم

402

کد خبر: 804214

وب گردی

وب گردی