میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی در برگزاری آزمون سراسری

واحد های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی میزبان داوطلبان آزمون سراسری سال 96 بودند.

به گزارش ایسکانیوز، آزمون سراسری سال 96 پنجشنبه و جمعه در سراسر کشور به صورت همزمان برگزار شد. واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در شهرهای مختلف میزبان برگزاری آزمون سراسری برای داوطلبان بودند.

میزبانی واحد جویبار در آزمون سراسری

دکتر داریوش حمیدی رئیس واحد جویبار اظهار کرد این واحد دانشگاهی با جدیت تمام برای ایجاد امکانات مناسب رفاهی و فضایی آرام برای داوطلبین و برقراری امنیت آزمون تلاش نموده است.

وی افزود در روز پنج شنبه مورخ 15/4/96 در دو نوبت صبح و عصر گروه آزمایشی علوم ریاضی با 111 داوطلب و گروه علوم انسانی با 225 داوطلب و 23 داوطلب در گروه هنر به رقابت پرداختند و داوطلبین گروه آزمایشی علوم تجربی با 565 داوطلب در صبح روز جمعه 16/4/96 در حال رقابت هستند همچنین در نوبت عصر جمعه تعداد 109 نفر در گروه زبان خارجه آزمون می دهند.

فرماندار شهرستان جویبار، مدیریت آموزش و پرورش، فرماندهی نیروی انتظامی شهرستان جویبار از روند برگزاری آزمون بازدید به عمل آوردند.

آزمون سراسری در دانشگاه آزاد اسلامی خوی

رضا شکارلو مدیر روابط عمومی واحد خوی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی یکی از مهمترین دانشگاه های استان آذربایجان غربی است که با توجه به دارا بودن پتانسیل های سخت افزاری و نرم افزاری و نیروهای با تجربه در زمینه برگزاری انواع آزمون های تخصصی و عمومی، همیشه به عنوان میزبان برگزاری آزمون های فوق مورد توجه مسئولان کشوری و استانی است.

وی افزود: در آزمون سراسری سال 96 نیز این واحد دانشگاهی در تاریخ های 15 و 16 تیر ماه جاری میزبان رقابت 3159 داوطلب بوده و صبح جمعه 16 تیر نیز بیش از 1890 نفر داوطلب زن در گروه آزمایشی علوم تجربی به منظور پذیرش دانشجو برای دوره های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، نیمه حضوری، مجازی، پردیس خودگردان دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی، دانشگاه پیام نور، موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی، پردیس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی و کد رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی در این دانشگاه به رقابت می پردازند.

مدیر روابط عمومی واحد خوی تصریح نمود: طبق اعلام سازمان سنجش کشور در آزمون گروه علوم تجربی سال 96 تعداد 580 هزار و 570 داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۶۷ هزار و ۷۹۳ نفر معادل ۶۳.۳۵ درصد داوطلبان زن و تعداد ۲۱۲ هزار و ۷۷۷ نفر معادل ۳۶.۶۵ درصد داوطلبان مرد هستند.

واحد میانه میزبان داوطلبان آزمون سراسری

دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی اظهار کرد: در این آزمون، 1231 نفر داوطلب دختر و پسر در دو نوبت صبح روزهای پنجشنبه و جمعه، برای ورود به دانشگاه های کشور در این واحد دانشگاهی به رقابت پرداختند.

وی افزود: تعداد 121 نفر داوطلب پسر و 194 نفر دختر صبح روز پنجشنبه و 167 نفر داوطلب پسر و 749 نفر دختر صبح روز جمعه در این آزمون شرکت کردند.

اجلی با اشاره به حوزه امتحانی داوطلبان بیان کرد: «محل برگزاری حوزه امتحانی پسران در ساختمان مرکزی و محل برگزاری حوزه امتحانی دختران نیز، مجتمع آموزشی (سایت شماره 2) دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه تعیین شده بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی واحد میانه حاطرنشان کرد: این واحد دانشگاهی قبل از شروع تعطیلات تابستانی با برنامه ریزی های انجام یافته در زمینه فراهم نمودن امکانات مناسب رفاهی و فضایی آرام برای داوطلبان تمام تلاش های لازم را به عمل آورده بود.

اجلی ادامه داد: طبق اعلام سازمان سنجش کشور، آزمون عمومی و اختصاصی داوطلبان در گروه های آزمایشی علوم انسانی، علوم تجربی، علوم ریاضی و فنی و هنر در دو نوبت صبح و عصر روزهای پنجشنبه و جمعه در سراسر کشور برگزار شد.

در حاشیه این آزمون دکتر یعقوب شیویاری نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی و هیات همراه از حوزه های امتحانی پسران و دختران دانشگاه آزاد اسلامی میانه بازدید کرد.

201

کد خبر: 804233

وب گردی

وب گردی