پرونده زمین‌خواری در مرکز 12 استان  تقریبا صفر شد

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه گفت: نتیجه اقدامات در مقصد، در مرکز 12 استان و در نقاط گسترش مناطق جدید حاشیه‌نشینی منجر به آن شد که تقریباً پرونده زمین‌خواری صفر شد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، علیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه در کارگروه توانمندسازی جامعه روستایی با هدف پیشگیری از مهاجرت اظهار داشت: توانمندسازی جامعه روستایی متناسب با علل و عوامل حاشیه‌سازی در دستور کار است.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه با اقدامات سال گذشته اشاره و تصریح کرد: دو دسته اقدامات صورت گرفته؛ یکی اقدامات در مبدأ که شناسایی آن دسته از روستاهای در خطر تخریب بوده است و دیگر اقدامات در مقصد.

ساوری به مجموعه هماهنگی‌های دستگاه‌های مختلف در سال گذشته پرداخت و گفت: 3 هزار روستا در 12 استان هدفگذاری شده که اجرای توانمندسازی داریم؛ در یک نگاه اولویتی 700 روستا را در 7 استان مهاجرفرست از جمله خراسان شمالی، خراسان رضوی، اردبیل، کرمانشاه، سیستان و بلوچستان،‌کرمان و لرستان شناسایی و هدفگذاری کرده‌ایم.

وی افزود: از هر استان 100 روستا شناسایی شد که اطلاعات را به دستگاه‌های عضو گروه ارسال کرده‌ایم؛ همچنین نشست‌های تخصصی با سه دستگاه اصلی وزارت نیرو در جهت مدیریت منابع آب و خاک، سازمان فنی و حرفه‌ای و همچنین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری برگزار کرده‌ایم که هر سه سازمان ضمن استقبال از طرح هماهنگی اولیه برای توانمندسازی در قالب یک صورتجلسه همکاری لازم را داشته‌اند.

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی قوه قضائیه اقدامات در مقصد را در 4 دسته ارزیابی و تصریح کرد: اجرای طرح حدنگار در مرکز 12 استان، الزام دستگاه به حفظ صیانت از زمین‌های خود، ایجاد کمربند سبز و موانع فیزیکی برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی و همچنین محدودسازی عمکرد و عوامل تخریب از جمله این عوامل بوده‌اند.

ساوری اعلام کرد: نتیجه اقدامات در مقصد، در مرکز 12 استان و در نقاط گسترش مناطق جدید حاشیه‌نشینی منجر به آن شد که تقریباً پرونده زمین‌خواری صفر شد.

وی گفت: نقطه کانون توجه ما در سال جاری تمرکز در فعالیت‌های در مبدأ‌ است و با یک نگاه اولویت‌دار در 700 روستا در 7 استان مهاجر‌پذیر اقدامات خود را متمرکز خواهیم کرد.

701

کد خبر: 804298

وب گردی

وب گردی