تاکنون یک ریال از اعتبارات و منابع ملی برای مدیریت بحران پایتخت هزینه نشده است

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: تا به امروز یک ریال هم برای مدیریت بحران پایتخت هزینه نشده است و نمی شود کشوری توسعه پایدار داشته باشد و به مدیریت بحران بی توجهی کند .

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، احمد صادقی در مراسم رونمایی و بهره‌برداری از دستاوردهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران که با حضور بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی و شهردار تهران و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نمایندگان مجلس برگزار شد، گفت: نمی‌شود، بگوییم کشوری توسعه پایدار دارد اما توجه به مدیریت بحران ندارد. اگر این توجه نباشد، شاید توسعه‌ای صورت نگرفته باشد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با اشاره به اینکه کشور ما چند سالی است بی‌قانونی در مدیریت بحران را تجربه می‌کند، افزود: در برنامه ششم جایگاهی برای مدیریت بحران دیده نشده و به سیاست‌های کلی نظام در بحران توجه نشده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌های مهم یکپارچه کردن مدیریت بحران است، افزود: از همه می‌خواهم در سامانه طرح بحران مشارکت کنند. شهرداری تهران زیرساخت‌ها را فراهم کرده است و با به ‌روز کردن اطلاعات در به‌ هم‌افزایی اطلاعات در سامانه‌های دیگر اقدام شود.

صادقی با بیان اینکه توجه به منابع انسانی یک ضرورت است و به گفته شهردار تهران باید مدیریت بحران فرایندی در سطح مطلوب داشته باشد، گفت: بنابراین مدیریت بحران در سطح محلی دارای ساختار منابع انسانی شد و در تمام 120 ناحیه شهردار تهران کارشناس ارشد مدیریت بحران و پدافند غیرعامل حضور دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در خصوص اینکه در سامانه 354 محله شهر تهران گروه دوام و ایمنی و آتش‌نشانان داوطلب حضور دارند و به زودی گروه‌های اورژانس محلات نیز مستقر خواهند شد، اظهار کرد: ما فقط به توان داخلی شهرداری تهران بسنده نکرده و از ظرفیت‌های مختلف استفاده کرده‌ایم، ولی متأسفم که تا به امروز دولت یک ریال نیز برای مدیریت بحران شهر تهران هزینه نشده است و تقاضا داریم در سطح ملی برای مدیریت بحران پایتخت پرونده ویژه‌ای باز شود.

وی با بیان اینکه آرزو می‌کنم همان‌طور که مردم شهر به اشتغال و رفاه فکر می‌کنند به پیشگیری از بحران هم فکر کنند، ادامه داد: آرزو می‌کنم مدیران شهر در هر فرامین و دستوری که صادر می‌کنند به این موضوع نیز فکر کنند که مخاطرات را افزایش یا کاهش می‌دهد.

صادقی گفت: اگر حادثه‌ای اتفاق می‌افتد به دنبال مدیریت باشیم و به دنبال تسویه حساب‌های سیاسی، اتهام‌زنی، عیب جویی، دلیل‌تراشی نباشیم و نیز به دنبال مقصر در هنگام حوادث نباشیم.

703

کد خبر: 804343

وب گردی

وب گردی