درصدچاقی دانش آموزان کاهش یافت

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش از کاهش میزان درصد چاقی دانش آموزان با اجرای طرح های تربیت بدنی خبر داد.

به گزارش گروه دانش و آموزش ایسکانیوز، پیش از ظهر امروز، مهرزاد حمیدی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های سراسر کشور که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، با ارائه گزارشی از روند اجرایی سند تحول در بخش تربیت بدنی و سلامت، گفت: پروژه های مأخوذ از سند تحول بنیادین مشخص و اعتبارات لازم برای اجرایی کردن آن، اختصاص داده شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش، برنامه محوری، مدرسه محوری، عدالت آموزشی، مشارکت محوری، کیفیت محوری،اخلاق محوری و... را از جمله سیاست های حوزه تربیت بدنی و سلامت بر شمرد و گفت: در این حوزه ، 10 برنامه پیش بینی شده است و موضوعاتی مانند، ‌اثربخشی فعالیت ها و ترکیب بدنی دانش آموزان ملاک عمل قرار گرفته است.

او ادامه داد: در چهارسال اخیر، با اجرای برنامه های متنوع در این حوزه موفق شدیم آمار چاقی دانش آموزان را کاهش دهیم ، براساس پیمایش ملی که در 45 دانشگاه انجام شد ، درصد میزان چاقی دانش آموزان از 1/21 به 8/20 کاهش یافته است.

حمیدی، با بیان اینکه پروژه های صورت گرفته اثر مستقیم بر کاهش میزان چاقی در دانش آموزان داشته است، گفت: پیش بینی مدارس شاد در مقطع ابتدایی از مهرماه سال 95 با آموزش معلمان و مراقبان سلامت آغاز شده است.

او افزود: تمام اعتبارات معاونت تربیت بدنی و سلامت در استان ها، توزیع می شود، زیرا همه فعالیت های این معاونت با رویکرد مدرسه محوری ومشارکت محوری ماخوذ از سند تحول بنیادین، انجام می شود.

200/204

کد خبر: 804359

وب گردی

وب گردی