سند تحول بنیادین در دولت یازدهم اجرا شد

دبیرکل شورای عالی آموزش وپرورش با بیان این که آموزش وپرورش دولت یازدهم بر اجرای سند تحول بنیادین الزام عملی دارند، گفت: اجرای سند تحول بنیادین در دولت یازدهم روند صعودی داشته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، پیش ازظهر امروز، مهدی نوید ادهم درگردهمایی یک روزه مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش وپرورش استان های کشور در اردوگاه شهید باهنر تهران، گفت: دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش، وظیفه نظارت بر حسن اجرای مصوبات و قوانین آموزش و پرورش و هم چنین تصویب قوانین لازم برای اجرای سند تحول بنیادین را برعهده دارد.

او با بیان این که درطول این سال ها، مسئولین آموزش و پرورش به دنبال ایجاد تغییر و تحول درآموزش و پرورش بوده‌اند، گفت: پس از تصویب سند تحول بنیادین، برای اجرای سند باید درکل کشور، عزم ملی ایجاد شود، زیرا اجرای آن فقط مطالبه درون آموزش وپرورش نیست، بلکه از بیرون از ساختار آموزش و پرورش هم شخصیت‌هایی نظیر مقام معظم رهبری، رئیس جمهوری، رئیس مجلس و دیگر نهادها نیز بر اجرای سند تأکید دارند.

نوید ادامه‌ داد: باید محتوای سند برای همگان تبیین شود، این امر در درون آموزش وپرورش با برگزاری دوره ها وکارگاه های آموزشی و در بیرون از این سیستم با برگزاری جلسات منظم امکان پذیر است و می تواند یک گام به جلو در اجرای سند باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با بیان اینکه همه زیرنظام های سند تحول بنیادین تدوین شده است، گفت: براساس این که بدانیم کدام یک از اقدامات و برنامه های آموزشی در راستای اجرای سند تحول بنیادین شرکت می کند، باید به مفاهیمی مانند، «تمرکززدایی»، «مدرسه محوری»، «رویکردفرهنگی تربیتی»، «مشارکت پذیری» و«تنوع بخشی» در مسائل آموزشی در برنامه ها توجه کنیم.

204/200

کد خبر: 804367

وب گردی

وب گردی