طرح «کارآمد» برای دوره ابتد ایی اجرا می شود

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش اجرای طرح « کارآمد » برای دوره ابتدایی با رویکرد برنامه های تربیتی خبرداد.

به گزارش گروه دانش و آموزش، رضوان حکیم زاده در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونان و مدیران کل آموزش و پرورش استان ها در اردوگاه شهید باهنر تهران،‌ با بیان این که هر گونه تحولی درآموزش و پرورش باید از دوره ابتدایی شروع شود، گفت: با تخصیص مناسب بودجه در پایان سال 95، توانستیم برنامه های کیفیت بخشی دوره ابتدایی را به خوبی اجرایی کنیم و برای اولین بار درسال 95، 100 درصد اعتبار مناطق عشایر اختصاص یافت.

او با اشاره به تداوم طرح «تدبیر» در دوره ابتدایی، گفت: این طرح در راستای ارتقای کیفیت مدیران آموزشگاهی آغاز شد که با رفع نواقص و برخی اشکالات،‌ آن را با قوت بیشتر در سال 96 ادامه می دهیم.

حکیم زاده به آسیب شناسی اصلاح و تقویت ارزشیابی کیفی توصیفی دانش آموزان دوره ابتدایی اشاره کرد و گفت: ایده طرح ارزشیابی توصیفی بسیار مترقی بود ولی به دلیل وجود برخی نواقص با مشکلاتی مواجه بود که باید اشکالات آن بر طرف شود.

معاون آموزش ابتدایی وزیرآموزش و پرورش افزود: «عدالت آموزشی» به این معنی نیست که فقط شرایط تحصیل برای افراد فراهم شود بلکه باید آموزش «با کیفیت» ملاک اصلی در ارزیابی ها قرار گیرد تا بتوانیم به اهداف کلان دست پیدا کنیم.

او به برنامه های معاونت ابتدایی در سال 96 اشاره کرد و گفت: توسعه عدالت آموزشی، مدیریت انسداد مبادی بی سوادی، راهبری پوشش تحصیلی در 4 استان هدف با برنامه زمان بندی شده و توسعه آموزش و پرورش عشایر با حفظ سبک زندگی و فرصت رشد تحصیل از مهمترین برنامه های این معاونت است.

204/200

کد خبر: 804392

وب گردی

وب گردی