جزئیات آزمون سراسری 96 از زبان مشاور عالی سازمان سنجش کشور

جزئیات آزمون سراسری 96 از زبان مشاور عالی سازمان سنجش کشور اعلام شد.

دکتر حسین توکلی در گفت‌وگو با ایسکانیوز در خصوص جزئیات این آزمون اظهار کرد: چهل‌ و هفتمین دوره آزمون سراسری برای تعداد ۹۳۰ هزار و ۲۰۸ داوطلب توسط سازمان سنجش آموزش کشور در صبح و بعدازظهر روزهای پنج‌شنبه ۱۵ و جمعه ۱۶ تیرماه ۱۳۹۶ در ۳۷۲ شهرستان و بخش کشور و همچنین ۴۷۸ حوزه امتحانی و ۲۳ کشور خارجی در ۲۷ حوزه امتحانی خارج از کشور برگزار شد.

وی در ادامه گفت: در این آزمون داوطلبان با توجه به نوع دیپلم (طبیعی، ریاضی و ادبی) و رعایت شرایت و ضوابط پذیرش دانشجو و ضوابط پذیرش در رشته‌های متنوع تحصیلی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و بر حسب میزان علاقه خود پنج رشته تحصیلی به ترتیب تقدم علاقه انتخاب می‌کردند.

مشاور عالی سازمان آموزش کشور ادامه داد: در این امتحان از سئوالات کوتاه جواب استفاده شد، یا اینکه سئوالات این دوره بر اساس سئوالات امتحانی سال‌های قبل بوده، ولی شیوه مزبور عاری از عیب و نارسایی نبوده زیرا در این روش تحصیلات فرد داوطلب بر حسب سئوالات کوتاه جواب که برایش ناآشنا بوده مجددا مورد امتحان قرار می‌گرفته. علاوه بر آن پذیرفته‌شدگان بدون اینکه نتیجه آزمون خود را بدانند ضمن امتحان به انتخاب رشته مبادرت می‌نمودند.

دکتر توکلی خاطرنشان کرد: اولین آزمون در سال ۴۸ با تعداد ۴۷ هزار و ۷۷۳ داوطلب به منظور پذیرش دانشجو در ۱۲ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و در ۷ حوزه امتحانی برگزار شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از چهل و هفتمین آزمون سراسری برگزار شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور ۱۱ آزمون سراسری قبل از انقلاب فرهنگی و از سال ۱۳۴۸ تا ۱۳۵۸ و ۳۶ آزمون بعد از انقلاب فرهنگی از سال ۱۳۶۱ تاکنون برگزار شده است.

200/202

کد خبر: 804405

وب گردی

وب گردی