واکنش ستاد مبارزه با مواد مخدر به اظهارات اخیر دادستان کل کشور

قائم مقام دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر به اظهارات اخیر دادستان کل کشور واکنش نشان داد و گفت: این ستاد آمادگی دارد در جلسات مشترک با مستندات کامل نسبت به رفع دغدغه ایشان اقدام کند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از فارس، علی مویدی در پاسخ به سخنان دادستان کل کشور در گردهمایی روسای پلیس آگاهی مبنی بر میزان کارآیی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: در طول 4 سال گذشته با اجرای سیاست‌ راهبردی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر شاهد رشد بیش از 48 درصدی اقدامات نرم مبارزه اعم از پیشگیری، درمان، مشارکت‌های مردمی و صیانت اجتماعی بوده‌ایم که در تاریخ سه دهه عمر ستاد کم‌سابقه بوده است.

وی در ادامه با بیان اینکه طی 4 سال گذشته به صورت مستمر سالانه شاهد رشد 15 درصدی کشفیات در حوزه مقابله با عرضه مواد مخدر هستیم، گفت: سیاستگذاری امر مبارزه براساس اسناد بالادستی مشتمل بر سیاست‌های کلی ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در حوزه مبارزه با مواد مخدر، قانون مبارزه با مواد مخدر و اصلاحات و الحاقات بعدی آن و مواد مندرج در قانون برنامه ششم توسعه و مصوبات ستاد مبارزه با مواد مخدر ابلاغی از سوی ریاست محترم جمهور و رییس ستاد طراحی شده و در حال اجرا می‌باشد که اتفاقاً دادستان کل کشور، رییس سازمان زندان‌ها و رییس دادگاه‌های انقلاب اسلامی تهران (مرکز) به عنوان سه نماینده قوه قضائیه عضو اصلی ستاد هستند و از نزدیک در جریان کلیه امور و مصوبات می‌باشند.

قائم مقام دبیرکل ستاد اظهار داشت: انتظار می‌رود جناب دادستان کل کشور چنانچه نقد، پیشنهاد و یا طرحی در خصوص سیاست‌ها یا ارتقاء عملکرد دارند در جلسات ستاد رسماً مطرح فرمایند تا نسبت به بررسی، تصمیم‌گیری، تصویب و اجرای آن اقدام لازم انجام شود.

مویدی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: علی‌رغم اینکه گزارش عملکرد ستاد به کرات در جلسات ستاد مطرح شده است لیکن عملکرد 4 ساله و مقایسه آن با مدت مشابه قبل از آن به صورت مبسوط و مشروح جهت مزید اطلاع دادستان کل کشور مجددا تقدیم ایشان شده که امید است با مرور دقیق این آمار و عملکرد، موفقیت‌های ستاد مورد قضاوت منصفانه ایشان قرار گیرد.

وی در پایان تاکید کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر آمادگی دارد در جلسات مشترک با مستندات کامل، نسبت به رفع دغدغه ها اقدام کند.

701

کد خبر: 804408

وب گردی

وب گردی