داوطلبان کنکور برای اطلاع از نتایج کنکور ابتدا به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر اینکه داوطلبان برای اطلاع از روند انتشار نتایج کنکور و نحوه انتخاب رشته ابتدا به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنند، گفت: دفترچه های راهنمای این سازمان همه اطلاعات لازم را در اختیار داوطلبان قرار می دهد.

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور درباره موسسات مشاوره انتخاب رشته کنکور گفت: این موسسات تعاملی با سازمان سنجش آموزش کشور ندارند و مجوزهایش را وزارت آموزش و پرورش یا محل های مربوط به این وزارت خانه دریافت می کنند. اما سازمان سنجش آموزش کشور برای راهنمایی داوطلبان آزمون سراسری و افرادی که در این آزمون مجاز به انتخاب رشته می شوند برنامه های مشاوره ای نیز دارد.

او ادامه داد: سازمان سنجش آموزش کشور با توجه به اطلاعاتی که درباره کنکور دارد، می تواند راهنمای خوبی باشد. همچنین این سازمان با انتشار دفترچه های راهنما در زمینه های مختلف آزمون سراسری سعی دارد به داوطلبان کمک کند. اگر متقاضیان آزمون سراسری این دفترچه ها را با دقت مطالعه کنند، می توانند به اندازه یک متخصص کنکور اطلاعات به دست آوردند.

توکلی با اشاره به اینکه همه سوالات کنکور از کتاب های درسی طراحی می شود، گفت: سازمان سنجش برای اینکه تصادف و شانس از داوطلبان گرفته شود، همه سوالات کنکور را از کتاب های درسی استخراج می کند، این موضوع دراکثر دفترچه های راهنمای این سازمان ذکر شده که کمک زیادی به متقاضیان می کند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور افزود: سوالات آزمون سراسری به صورت مفهومی طرح شده است که اگر داوطلبان به کتاب ها مشرف باشند، می توانند آزمون را با موفقیت پشت سربگذارند. از طرفی برای انتخاب رشته نیز اطلاعیه ها و دفترچه های راهنمای سازمان سنجش آموزش برای متقاضیان کار آمد است که بعد از مجاز شدن برای انتخاب رشته می توانند از آن استفاده کنند.

او با اشاره به اینکه همه موضوعات آزمون سراسری در سایت سازمان سنجش آموزش کشور قابل دسترسی است، گفت: همه نکات کنکور هم برای آزمون و هم برای انتخاب رشته دراطلاعیه های سازمان سنجش آموزش که در سایت این سازمان منتشر می شود، قابل رویت است و داوطلبان با استفاده از این موارد می توانند با آمادگی لازم انتخاب رشته کنند.

204/200

کد خبر: 804417

وب گردی

وب گردی