حمایت از فعالان عرصه  بازی های رایانه ای با ارائه تسهیلات کم‌بهره از طرف بانک‌ها /انگیزه و خلاقیت دو عامل مهم  رقابت در بازار جهانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن بیان ارائه تسهیلات بانکی به فعالان حوزه بازی های رایانه ای، انگیزه و خلاقیت این جوانان را عامل های مهمی در راستای اقتصاد مقاومتی و رقابت با بازار جهانی عنوان کرد.

دکتر صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز در خصوص سطح رقابت جوانان در این دوره از نمایشگاه های بازی های رایانه ای گفت: بسیاری از غرفه های ما بازدهی بالایی دارند به نحوی که می توان آن ها را قابل رقابت با بازار جهانی دید. در بازدیدی که از یکی از غرفه های این نمایشگاه شد خوشبختانه طبق گفته مسئول آن حدود 150 میلیارد دلار درآمد از محل فعالیت شرکت کسب شده است که آمار قابل توجهی است.

وی با محدود دانستن حمایت های مستقیم مالی این وزارتخانه از فعالان این حوزه تصریح کرد: کمک های مستقیم مالی که می توان از وزارت ارشاد و بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای داشت محدود بوده چرا که با توجه به گستردگی فعالیت های این وزارتخانه در حوزه های قرآنی، کتاب، مطبوعات و غیره نمی توان تنها به این حوزه متمرکز شد.

او ادامه داد: اخیرا با صحبت هایی که با مدیرعامل یکی از بانک های معتبر دولتی داشتیم و البته سایر بانک ها درصدد هستیم تا با ارائه تسهیلات کم‌بهره از طرف بانک‌ها از جوانان و فعالان در عرصه بازی‌ های رایانه ای حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به همت جوانان کشور برای شکوفایی هرچه بهتر و بیشتر خاطرنشان کرد: با انگیزه و خلاقیتی که امروز در میان جوانان کشور دیده می شود می توان امیدوار بود تا در جهت اقتصاد مقاومتی هرچه قوی تر گام برداریم و در آینده در زمینه بازی های رایانه ای رونق چشم گیری را شاهد باشیم.

200/202

کد خبر: 804419

وب گردی

وب گردی