دولت پرتغال خواهان روابط بیشتر با جمهوری اسلامی ایران است

وزیر مشاور در امور بین المللی سازی پرتغال با اشاره به لزوم تقویت روابط بانک های ایران و پرتغال گفت: دولت لیسبون خواهان روابط بیشتر با تهران است و همواره از تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا حمایت کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، «اولیویرا کوشتا» در دیدار خود با مصطفی کواکبیان رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال با بیان این مطلب افزود: بانک های ما از پایبندی ایران به توصیه های FATF مطلع هستند لذا امیدواریم پروسه ارتباطات بانکی فیمابین با رفع مشکلات موجود به سرعت طی شود.

وزیر مشاور در امور بین المللی سازی پرتغال بر لزوم تقویت روابط بانک های دو کشور و تاثیر آن در توسعه همکاری های تجاری و اقتصادی ایران و پرتغال، تاکید کرد.

وزیر مشاور در امور بین المللی سازی پرتغال با ابراز خرسندی از سفر هیات پارلمانی ایران به این کشور افزود: ایران و پرتغال از روابط دوستانه دیرینه ای برخوردار هستند که این فاکتور نقش مهمی در تسریع و تسهیل ارتقاء سطح مناسبات فی‎مابین خواهد داشت.

اولیویرا یکی از موارد مهم عملیاتی در روابط دو کشور را ایجاد خط هوایی مستقیم تهران لیسبون مطرح کرد و گفت: علاقمندی به ایجاد خط پرواز مستقیم در دو طرف وجود دارد و امیدواریم با ورود سرمایه گذاران به این حوزه شاهد تقویت روابط تجاری و اقتصادی فیمابین به ویژه در بحث گردشگری باشیم.

وی افزود: دولت پرتغال خواهان روابط بیشتر با ایران است و همواره از تقویت روابط ایران و اتحادیه اروپا حمایت کرده است.

* فضای جدیدی در سایه گشایش های برجام بین ایران و پرتغال ایجاد شده است

«مصطفی کواکبیان» رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال که در راس هیاتی از اعضای این گروه به لیسبون سفر کرده است با اشاره به اینکه تسهیل روابط بانکی و نهایی شدن لغو روادید سیاسی و خدمت بین دوکشور ضروری است، گفت: باید شاهد برقراری پرواز مستقیم هوایی و افزایش صدور ویزا برای ایرانیان و البته تسهیل صدور ویزا باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به رشد همکاری های ایران و پرتغال در سال های اخیر، اظهارکرد: فضای جدید حاکم بر مناسبات دو طرف که در سایه گشایش های بعد از برجام ایجاد شده است، چشم انداز مناسبی از روابط دو جانبه را فرا روی دو کشور قرار داده است که باید به نفع دو ملت، نهایت بهره را از آن برد.

کواکبیان افزود: ظرفیت لازم برای توسعه همکاری های ایران و پرتغال در زمینه های مختلف وجود دارد و دو کشور در بخش های علمی، تجاری، اقتصادی، فرهنگی و کشاورزی می توانند همکاری های خوبی داشته باشند و تقویت روابط دو جانبه را تسریع نمایند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز تشکر از مواضع مقامات پرتغالی در محکوم نمودن حوادث تروریستی تهران، تصریح کرد: ایران در راس جبهه مبارزه با تروریسم قرار دارد و اقدامات اینگونه خللی در عزم ما در مبارزه علیه تروریسم ایجاد نخواهد کرد.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پرتغال با اشاره به ظرفیت های فراوان همکاری ها، بر ضرورت تقویت روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تاکید کرد و گفت: سطح کنونی مبادلات تجاری طرفین پایین تر از ظرفیت های ایران و پرتغال است، لذا علاوه بر کشاورزی، گردشگری و حمل و نقل، در بخش انرژی های تجدیدپذیر و فسیلی طرفین می توانند به سرعت سطح همکاری های فیمابین را دهند.

گفتنی است، وی با توجه به تمدید تعلیق تحریم FATF علیه ایران، خواستار تسهیل روابط بانکی ایران و پرتغال شد.

منبع:خانه ملت

کد خبر: 804477

وب گردی

وب گردی