تفتیان: به طلای آسیا فکر می‌کردم نه رکورد/ مسابقه ۱۰۰ متر جهانی دیدنی خواهد بود

قهرمان دوی ۱۰۰ متر آسیا گفت: در مسابقات قهرمانی آسیا به کسب مدال طلا فکر می‌کردم نه رکورد شکنی یا چیز دیگر.

به گزارش ایسکانیوز، حسن تفتیان در مورد روند تمرینات و اردوهایش برای کسب عنوان قهرمانی آسیا اظهار داشت: سال گذشته حدود سه ماه به تنهایی تمرین کردم و از آبان ماه تقریبا تکلیف مربی ام مشخص شد اما کلا سه ماه مربی کنارم بود و یک ماه آخر هم تنها بودم. بعد از المپیک به دلیل تغییر مربی شرایط سخت و جدیدی بود. سبک تمرینی متفاوتی را در فرانسه گذراندم و همه چیز تو بود و این کارم را سخت تر کرده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانستم سریع خودم را وقف دهم و برگردم. امسال آغار فصل خوبی نداشتم و در کشورهای اسلامی دچار آسیب دیدگی شدم و باید تشکر ویژه از دکتر خسروی پزشکم و یوسف خسروی ماساژور که در 10 روز مرا برگرداندند. همین طور خانواده ام که مجبورند به خاطر من از شهرستان به تهران بیایند.

قهرمان دوی 100 متر آسیا در مورد اینکه اونتانون گای مربی فرانسوی چه قدر در این مدت کمکش کرده است، گفت: مربی خوب، با تجربه و با رزومه ای است، شاگردش بارها فینالیست المپیک و جهان شده است. خیلی چیزها در این مدت از او یاد گرفته ام و حداکثر بهره برداری را از کرده ام. مطمئنا در این مدت تاثیرگذار بوده است.

تفتیان در مورد اینکه برنامه اش در ادامه چه خواهد بود، گفت: مربی ام بارها و بارها با شاگردانش فینال جهان المپیک را تجربه کرده است و امیدوارم امسال این تجربه را با من داشته باشد و برای اولین بار یک ایرانی به فینال برسد. این مسابقات خیلی مهم است چون اوسین بولت آخرین مسابقه اش است و با توجه به خداحافظی او و کیم کالینز فکر می کنم دوی 100 متر لندن یکی از بهترین مسابقه های ادوار رقابت‌های جهانی و دیدنی خواهد بود.

وی تاکید کرد: با این شرایط مطمئنا یک روز را هم از دست نمی دهیم و امیدوارم برنامه هایمان به سرعت پیش برود و نتایج لازم را در لندن بگیرم.

وی در پاسخ به این سوال که رفت و آمد بین ایران و فرانسه اذیت نمی کند، گفت: چرا اینطور است، اما امیدوارم در ماه های آینده بتوانیم قرارداد محکمتری را با او ببندیم تا بتوانم در کشورهای مختلفی از جمله ایران با وی تمرین کنم.

تفتیان در مورد حمایت ها در آینده تأکید کرد: قهرمان آسیا شدن خوب است، اما حفظ آن خیلی مهمتر است. سن من پایین است و فکر می‌کنم ده سال دیگر هم بتوانم ادامه دهم. بعد از قهرمانی جهان به بازی های آسیایی که هدف مان است، فکر می کنیم، اما من و مربی ام یک سمت کار هستیم و بحث دیگر فدراسیون و وزارت ورزش است.

دونده سرعتی کشورمان در مورد اینکه آیا شانس دارد با رکورد آسیا به فینال جهانی برسد یا خیر، گفت: شرایط مسابقه در هند کاملا متفاوت بود، باران، شرجی هوا توقف چندباره مسابقه و پیست خیلی در رکورد تأثیر داشت. شرکت کنندگان در مسابقه هم دو نفرشان آسیایی نبودند و می توان گفت قهرمان آفریقا و آسیا شدم و خوشحالم اصلی ترین رقیبم در آسیا یعنی «فمی» قطری را گرفتم و برای اولین بار او را شکست دادم. هدفم قهرمان شدن در آسیا بود و به رکورد فکر نمی کردم.

604

کد خبر: 804539

وب گردی

وب گردی