رجبی: در امور داخلی سازمان های نظام مهندسی دخالت نکنید

رییس سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، گفت: هیچ نهادی حق دخالت در امور داخلی سازمان های نظام مهندسی را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز؛ حدودا دو سال پیش بود که وزیر راه و شهرسازی در آستانه انتخابات هیات مدیره سازمان نظام مهندسی با صدور ابلاغیه ای رسما وارد جزییات کارزار انتخابات نظام مهندسی شد. ابلاغیه ای که مهندسان دولتی یعنی کارکنان وزارت کشور، شهرداری‌ها ، شوراهای شهر و... را از حضور در انتخابات هیئت مدیره سازمان نام مهندسی منع می کرد. این ابلاغیه محل بحث و اختلاف بسیاری از اعضای سازمان نظام مهندسی کشور قرار گرفت تا صدای بلند اعتراض مهندسان آسمان خراش ها و... برای مدیران ساختمان شهید دادمان گوش خراش باشد.

بی حوصلگی و غرولند های مهندسان دولتی، کار را به دفتر اکبر ترکان رساند تا رئیس وقت شورای مرکزی نظام مهندسی کشور دخالت عباس آخوندی را تحمل نکند و با بیان اینکه در این مورد سکوت قانون دیده نمی شود این ابلاغیه را غیرقانونی بخواند، هرچند مدیرکل تشکلات مهندسی وزیر راه بر قانونی بودن و سکوت قانون اصرار می کرد. البته در این مجادله رحمانی فضلی وزیر کشور با نامه ای به عباس آخوندی خواستار تجدیدنظر در این ابلاغیه شد و همچنین مهدی هاشمی(رئیس کمیسیون عمران مجلس نهم) نیز به این بدعت روی خوش نشان نداد، با این حال عباس آخوندی گوشش بدهکار اعتراضات نبود.

بعد از این مجادله مدیران رده اول کشور که پیرامون دخالت وزارت راه و شهرسازی در امور یک صنف غیر دولتی رخ داد، هرازگاهی صحبت هایی از دخالت های دیگر این وزارت خانه و مدیرانش در سازمان نظام مهندسی به گوش می رسید. در جدیدترین مورد، طبق شنیده های خبرنگار ایسکانیوز دو مجمع اخیر سازمان نظام مهندسی استان تهران با دخالت های اداره کل راه وشهرسازی تهران همراه شد به طوری که به کلی خروجی این جلسات کارشناسی یعنی مصوبات آن باطل اعلام شده است.

در همین رابطه فرج الله رجبی رییس سازمان نظام مهندسی کشور و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره دخالت های ادارات کل راه و شهرسازی استان ها در امور داخلی و اجرایی سازمان های نظام مهندسی اظهار کرد: مجمع عمومی تشکیل می شود تا در حوزه اختیاراتش برای رفع مسائل و بهبود امور تصمیم گیرد و نه تنها وزارت راه و شهرسازی بلکه خود ما نیز نمی توانیم در این امور دخالت کنیم.

او ادامه داد: در حال حاضر ما به دنبال تفکیک مسائل درون سازمانی که درحیطه اختیارات مجامع سازمان هاست، هستیم.

رجبی همچنین یادآور شد: اگر تشکیل مجمع براساس قانون باشد ، تصمیماتش براساس قانون الزامی است اما یک بخش هایی که به مسائل حاکمیتی مربوط می شود، وزارت راه و شهرسازی نیز اجازه اظهار نظر و نظارت دارد بنابراین ما باید به گونه ای وظایف را تفکیک کنیم که هم استقلال حقوق سازمان ها حفظ شود و هم بتوانیم وظیفه نظارتی را انجام دهیم.

متن نامه فرج الله رجبی به حسن قربانخانی رئیس سازمان نظام مهندسی استان تهران پیرامون دخالت های اداره کل راه و شهرسازی استان تهران به شرح زیر است:

400

کد خبر: 804548

وب گردی

وب گردی