کشتی در هوای «آزادی» نفس تازه کرد

رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برای معرفی مسافران جهانی ۲۰۱۷ پاریس طی ۲ روز و با حضور بیش از ۱۶۰ کشتی گیر برای تصاحب ۱۶ دوبنده تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، رقابتهای انتخابی تیمهای ملی کشتی هر ساله سبک و سیاق بهتری پیدا می‌کند و قانونمندی در ورزش اول ایران رفته رفته در حال رسیدن به جایگاه واقعی خود است. استقبال بسیار خوب تماشاگران از رقابتهای انتخابی و حضور حدود 9 تا 10 هزار تماشاگر برای تماشای یک رویداد داخلی، در بین رشته های ورزشی ایران اتفاقی بی نظیر است و اگر چند تیم پرطرفدار فوتبال را استثنا بدانیم، شاید سایر مسابقات لیگ فوتبال هم به این اندازه تماشاگر ندارد.

این نشان از علاقه مردم به ورزش کشتی است واینکه مردم کشتی را به خوبی می‌شناسند. البته تعداد بسیار زیاد کشتی ها و خستگی تماشاگران و حتی کارشناسان و عوامل اجرایی مطمئنا یکی از مهمترین ایراداتی بود که می توان به این نوع برگزاری رقابتهای انتخابی تیم ملی وارد دانست.
نکته مهمتر و با توجه به زمان اندک ۴۰ روزه تا مسابقات جهانی پاریس تعداد زیاد شرکت کنندگان و مبارزات متعدد باعث فشار بیش از حد به کشتی گیران و احتمال بالای مصدومیت آن ها بود کمااینکه تعدادی از کشتی گیران نیز با آسیب دیدگی مواجه شدند. بدون شک‌ با برنامه ریزی بهتر و سخت گیری بیشتر می توان تعداد کمتری را برای حضور در انتخابی تیم ملی از فیلتر عبور داد تا تماشاگران حاضر در سالن و بینندگان تلویزیونی با بی‌حوصلگی و بدون هیجان کافی مسابقات را دنبال نکنند، موضوعی که برای اتحادیه جهانی و IOC یا همان کمیته بین المللی المپیک اهمیت زیادی دارد.
اما از این بحث که بگذریم، در میان همه نفرات حاضر در سالن مسابقات حضور حسن یزدانی نابغه کشتی جهان بر روی تشک مبارزه کافی بود تا سالن با تشویق های بی امان تماشاگران حال و هوای دیگری پیدا کند و همه محو هنرنمایی پسر محبوب و محجوب کشتی ایران شوند.
البته حساسیت و زیبایی مبارزات ۴ وزن دوم کشتی آزاد و فرنگی به مراتب بیشتر از ۴ وزن نخست بود جاییکه در کشتی آزاد ستاره هایی چون حسن یزدانی، علیرضاکریمی، عزت الله اکبری، کمیل قاسمی، یدالله محبی، مسعود اسماعیل پور، مصطفی حسین خانی و محمدجواد ابراهیمی و در کشتی فرنگی مهدی علیاری، بهنام مهدی زاده، امیر قاسمی منجزی به روی تشک رفتند اما گل سرسبد همه وزن ها مبارزات وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد بود.
انتظار شیرین و هیجان مشاهده رقابت حساس حسن یزدانی، علیرضا کریمی، محمدجواد ابراهیمی و عزت الله اکبری و یا یدالله محبی و کمیل قاسمی همان چیزی بود که کشتی ایران به آن احتیاج داشت و بواسطه ایجاد همین شور و هیجان و تلاش ارزشمند این ستاره ها برای رسیدن به دوبنده تیم ملی هم که شده باید قدر تک تک این ذخایر ارزشمند کشتی و ورزش ایران را دانست.
رقابت های انتخابی تیم های ملی کشتی فقط یک رویداد ورزشی صرف نبود، نمایشی بی نظیر از ستاره های ورزش ایران در کنار جوانان و تلاشی مقدس برای رسیدن به دوبنده باافتخار کشتی ایران بدون کوچکترین بی‌اخلاقی و حاشیه بود.تلاشی سخت، نفسگیر و طاقت فرسا در جهت رسیدن به دوبنده تیم ملی و کسب افتخار برای مردم ایران در جهانی پاریس به امید نشاندن لبخند بر لبان هموطنان.
در غیاب برخی مسئولان ارشد ورزش ایران و کم‌توجهی رسانه ملی، ۱۶۰ کشتی گیر ستاره و گمنام آمدند تا برای ایران از جان مایه بگذارند و بدون کمترین توجه و هیاهو باز هم مایه سربلندی ایران شوند. باید قدر این جوانان را دانست و به احترام آنها کلاه از سر برداشت.
سالن ۱۲ هزارنفری آزادی درست مثل سالهای نه چندان دور باز هم خاطره‌ای خوش از خود بر جای گذاشت، خاطره ای زیبا از عظمت کشتی ایران.

604

کد خبر: 804579

وب گردی

وب گردی