طرح  ارتقا شاخص های انسانی عشایر در جلسه شورای عشایر استان تهران

مدیر امورعشایراستان تهران گفت: اجرای 16 طرح برای ارتقا شاخص های انسانی عشایر در جلسه شورای عشایر استان تهران به تصویب رسید.

به گزارش ایسکانیوز سیروس نصیری در این باره افزود: نهمین جلسه شورای عشایر استان تهران به ریاست سید حسین هاشمی استاندار تهران و جمعی از مدیران دستگاههای اجرایی روز گذشته (جمعه) در حوزه عشایری لار برگزار شد.

وی بیان کرد: در این جلسه مقرر شد برای بررسی زیرگذرهای موجود و مناسب جهت عبور دام عشایر کوچنده در مسیرهای ارتباطاتی مجاور شهر پردیس توسط معاونت امور عمرانی استانداری بررسی و پس از بازدید در صورت تعیین زیر گذر مناسب عملیات تعریض و پاکسازی آن برای عبور دام انجام شود.

نصیری ادامه داد: پیگیری انجام و تخصیص اعتبار مطالعه ساماندهی گردشگری حوزه لار، اعتبار مصوب خدمات رسانی به عشایر استان تا تخصیص حداکثری در سالجاری، اجرای طرح های احیا مراتع لار با مشارکت عشایر از دیگر مصوبات این جلسه بود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در این جلسه مقرر شد امکان احداث پل عبور عشایر از روی آبراهه در سامان پشم لشم لار و سازگار با محیط زیست در منطقه بررسی و اجرا شود.

مدیر امور عشایراستان تهران تاکید کرد: اختصاص اعتبار از محل منابع استانی ماده 180 از محل کمک های فنی و اعتباری جهت تلفیق با منابع بانک به منظور پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به طرح های عشایری، دامداری و کشاورزی، و اختصاص یک میلیارد ریال اعتبار جهت تعمیر و تجهیز مرکز ارائه خدمات عشایر کوچنده حوزه شرق لار و استقرار دفاتر دامپزشکی، شبکه بهداشت و منابع طبیعی شهرستان دماوند از دیگر مصوبات شورای عشایری استان تهران بود.

وی اظهار کرد: استاندار تهران به همراه جمعی از اعضای شورای عشایری استان روزگذشته به مدت 8 ساعت ضمن بازدید از مناطق عشایری و دیدار با عشایر استان تهران در حوزه لار از مرکز خدماتی در حوزه های شرق و غرب لار بازدید کردند.

به گفته وی استان تهران حدود 3 هزار خانوار عشایری دارد که این جامعه تولید کننده در حال حاضر در مناطق ییلاقی (سردسیر) استان تهران زندگی می کنند.

700

کد خبر: 804595

وب گردی

وب گردی