دیدار معاون بین الملل دانشگاه ساپینزای رم با مسئولان دانشگاه شیراز

در این دیدار، چگونگی توسعه روابط میان دو دانشگاه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. همچنین دو طرف پیرامون انتخاب دانشگاه شیراز به عنوان کانال ارتباط ایران و ایتالیا در زمینه مطالعات ایران شناسی و شرق شناسی به گفت و گو پرداختند.

پروفسور کارلو چروتی، معاون بین الملل دانشگاه ساپینزای رم با دکتر گشتاسبی، سرپرست دانشگاه شیراز؛ دکتر صفوی، قائم مقام و معاون برنامه ریزی و توسعه دانشگاه؛ دکتر حبیب آگهی، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه و دکتر عظیمی فر، مدیر امور بین الملل دانشگاه شیراز و نیز دکتر عسگری، رئیس دانشگاه هنر شیراز در دفتر نمایندگی دانشگاه شیراز در تهران دیدار کرد.

کارلو چروتی، استاد ایران شناسی دانشگاه ساپینزای رم، رئیس انجمن ایران شناسی اروپا در سال های ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۱ و همچنین برنده جایزه فارابی (یونسکو - آیسسکو) در سال 2010 است. پروفسور چروتی مدت 8 سال رایزن فرهنگی سفارت ایتالیا در ایران بود.

از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست، می توان به همکاری دو جانبه مؤسسه ISIAO و دانشگاه شیراز در آینده اشاره کرد.

این مؤسسه در سال 1995 با ادغام دو مؤسسه Istituto Italiano per il Medio ed Estremo Oriente (IsMEO) و the Istituto Italo-Africano (IIA) تشکیل شد و در زمینه ارتقای فرهنگی و با هدف تقویت روابط مثبت بین ایتالیا و کشورهای آفریقایی و آسیایی فعالیت می کند.

اهداف این مؤسسه شامل ایجاد و اجرای پروژه های مطالعه و تحقیق برای پیشبرد ابتکارات همکاری فرهنگی و علمی از طریق تبادل اطلاعات، تجربه و دانش در میان محققان و متخصصان و همچنین اجرای پروژه های همکاری، مشاوره و کمک، با توجه ویژه به حفظ و ارتقای میراث کشورهای آسیایی و انجام مأموریت ها و کمپین های باستان شناسی در این کشورها است.

201

کد خبر: 804599

وب گردی

وب گردی