صادرات محصولات لبنی به روسیه/لبنیات گران می شود؟

 دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران گفت: تغییر قیمت محصولات لبنی هنوز مشخص نشده است.

رضا باکری در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز درباره احتمال تغییر قیمت لبنیات اظهار کرد: براساس تقاضای دست اندر کاران صنایع لبنی تصمیم گرفته شد کارشناسان در سال جدید نرخ تمام شده انواع محصولات لبنی را بازبینی کنند. اگر در این مدت کارشناسان به این نتیجه برسند که بهای تمام شده محصولات نیاز به افزایش قیمت دارد، احتمال گرانی نیز وجود دارد.

او همچنین در ادامه درباره زمان اعلام تغییر قیمت محصولات لبنی خاطر نشان کرد: تقریبا جلسات کارشناسی برگزارشده برای این موضوع نزدیک به 4 ماه است که طول کشیده و پیش بینی می شود که تا محصولات هر کارخانه را بررسی کنند، تصویب تغییر نرخ محصولات مشخص نشود.

دبیر انجمن صنایع فرآورده‌های لبنی ایران در خصوص بیماری های لبنی مانند تب مالت در فصل تابستان تصریح کرد: لبنیات صنعتی عاری از هرگونه بیماری است. با عمل پاستورازیسیون و استرازیسیون هر نوع آلودگی در شیر خام را از بین می برند و لاشه باکتری ها را دفع می کنند اما در خصوص لبنیات سنتی با اطمینان می توانیم بگویم غیر بهداشتی هستند و شهروندان باید هنگام استفاده از این نوع محصولات با احتیاط عمل کنند.

باکری درباره میزان صادرات محصولات لبنی گفت: وضعیت صادرات در سال 95، 773 میلیون دلار بود و امسال نیز رشد 15 تا 20 درصدی داشته ایم.

او در پایان به بازار جهانی محصولات لبنی ایران اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر عراق، افغانستان و کشورهای خلیج از مهم ترین کشورهای بازار ایران محسوب می شود. در حال حاضر ما در شرف صادرات محصولاتمان به روسیه نیز هستیم.

402/100

کد خبر: 804643

وب گردی

وب گردی