ایسکانیوز گزارش می دهد؛ افت فروش سینما به تابستان هم رسید

از آغاز سال 96، سینما به جز در اکران نوروز تقریبا بازار رکودی را در حوزه فروش داشته و با آغاز فصل تابستان و تعطیلی دانشگاه همچنان سینماداران در انتظار بازگشت رونق به سینما هستند.

به گزارش ایسکانیوز، هر چند سینما در سال 96 با اکران چند فیلم طنز به دنبال جذب مخاطب حداکثری بود اما به نظر می رسد همچنان سال جدید هنر هفتم به جز چند فیلم فروش قابل قبولی را تجربه نکرده است.

در بررسی آثار اکران شده و در مقایسه با سال های گذشته می توان دریافت که بهار سینما تقریبا بدون رونق سپری شده است و حالا باید ماند و دید که آیا اکران آثار تازه و جدید از جمله فیلم سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» تاثیر مثبتی بر روند رونق گیشه خواهد داشت یا خیر؟

**فروش هفتگی و مجموع سینما

فیلم سینمایی «نهنگ عنبر 2؛ سلکشن رویا» که از زمان اکران تا به حال همواره در صدر فروش هفتگی قرار داشته این هفته نیز با فروش 1 میلیارد و 350 میلیون تومان در صدر اثار پرفروش قرار گرفت.

این فیلم به نویسندگی و کارگردانی سامان مقدم در مجموع بعد از 8 هفته نمایش در 194 سالن سینما، 17 میلیارد و 300 میلیون تومان فروش را تجربه کرده است.

«نهنگ عنبر 2؛ سلکشن رویا» در مقطع زمانی بخش نخست با عنوان «نهنگ عنبر» می گذرد و برشی دیگر از زندگی شخصیت‌های اصلی قصه یعنی همان ارژنگ و رویا با بازی رضا عطاران و مهناز افشار است.

رضا عطاران، مهناز افشار، ویشکا آسایش، حسام نواب صفوی، امیرحسین آرمان، سیروس گرجستانی، رضا ناجی و علی قربان‌زاده به عنوان بازیگران اصلی و شهلا ریاحی، کتایون امیر ابراهیمی، محسن قاضی مرادی، اسدالله یکتا و احمدرضا اسعدی دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

اما پر حاشیه ترین فیلم این روزهای سینما «اکسیدان» ساخته حامد محمدی است که به دلیل نوع سخیفش همواره مورد انتقاد بسیار از اهالی سینما و مردم قرار گرفته است.

این فیلم که مدیران حوزه هنری هیچ گاه تن به اکران آن در سینماهای خود ندادند فروش هفتگی یک میلیاردی را تجربه کرده است. اکسیدان پس از 2 هفته اکران در 100 سالن سینما 2 میلیارد و 200 میلیون تومان فروش کرده است.

جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقانی، رضا بهبودی، لیندا کیانی، علی استادی بازیگران «اکسیدان» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: اصلان اگر می دانست گرفتن ویزا اینهمه دردسر دارد، اصلاً عاشق نمی شد.

فیلم سینمایی «رگ خواب» دیگر اثر پرفروش این روزهای سینما، توانست فروش هفتگی 650 میلیونی داشته است.

این فیلم به کارگردانی حمید نعمت الله در مجموع 2 هفته و با در اختیار داشتن 92 سالن سینما دو میلیارد تومان فروش کرده است.

لیلا حاتمی، کوروش تهامی، الهام کردا، لیلا موسوی، حمیدرضا آذرنگ، خسرو بامداد و بامداد نعمت الله بازیگران «رگ خواب» هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: مینا بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می کند آشنا می شود، کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تاثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقه‌مند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد.

تازه ترین ساخته پوران درخشنده کارگردان اجتماعی ساز سینمای ایران با عنوان «زیر سقف دودی» نیز فروش هفتگی 550 میلیون تومانی را تجربه کرده است.

این فیلم با در اختیار داشتن 98 سالن سینما پس از 4 هفته اکران یک میلیارد و 600 میلیون تومان فروش داشته است.

«زیر سقف دودی» به موضوع طلاق عاطفی میان زوج‌ها می‌پردازد و در آن فرهاد اصلانی، مریلا زارعی، بهنوش طباطبایی، هوشنگ توکلی، مریم بوبانی، هادی مرزبان، فریبا متخصص، شهرام حقیقت دوست، رسول نجفیان، نفیسه روشن و آزیتا حاجیان بازی می‌کنند.

با توجه به فروش هفتگی تمامی فیلم‌ها نسبت به هفته گذشته به نظر می‌رسد روزهای آغازین تابستان هم تاثیر مثبتی بر داغ شدن گیشه سینما نداشته است.

500/100

کد خبر: 804647

وب گردی

وب گردی