ابهری : شیوع  اعتیاد در دانش آموزان  نگران کننده نیست/سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است

یک آسیب شناس گفت:جمعیت جوان کشور حدود 20 میلیون نوجوان وجوان را شامل می شود که در سن دانش آموزی هستند با توجه به این نکته کمتراز 1 میلیون نفر دانش آموز معتاد داریم.

به گزارش ایسکانیوز دکتر مجید ابهری به خبرنگار ایسکانیوز گفت :در ارتباط باشیوع گسترش اعتیاد درمیان دانش آموزان از نظر کارشناسی وآسیب شناسی اجتماعی با دو نکته مواجه هستیم ، نکته اول شایعات و گسترش آن در شبکه های مجازی یک کلاغ چهل کلاغ کردن اعتیاد بین دانش آموزان است که عمل بسیار ناپسندی است ، نکته دوم واقعیت اعتیاد موجود در بین نوجوانان وجوانان است .

ابهری گفت:در حال حاضر جمعیت جوان کشور حدود 20 میلیون نوجوان وجوان را شامل می شود، که در سن دانش آموزی هستند و با توجهبه این نکته کمتراز یک میلیون نفر دانش آموز معتاد در این طیف سنی داریم .

این آسیب شناس افزود : اعتیاد این جوانان و نوجوانان از نوع سنتی و رایج صنعتی نیست بلکه نوع اعتیاد نوجوانان وجوانان به ترتیب شیوع را می توان به مصرف گل، حشیش و گرس ومشتقات شاهدانه ومصرف شیشه وقرص های ترامادول وریتالین که بیشتر در فصول امتحان برای بیدار ماندن یا کسب انرژی مصرف می کنندطبقه بندی کرد.

وی در ادامه گفت :سیگار و قلیان دروازه ورود به اعتیاد است که در این زمینه به تمام خانواده ها اعلام خطر می کنیم چرا که 95درصد از معتادان قبلا سیگار و قلیان مصرف می کردند . بنابراین در حال حاضر اعتیاد بین دانش آموزان خوشبختانه در حد نگران کننده ای نیست ولی همین عدد ورقم نیز باید به صورت جدی به چالش کشیده شده وبا آن مقابله شود.

خبرنگار:سولمازظریفی

702

کد خبر: 804676

وب گردی

وب گردی