مردم اگر در جایی بدانند که باید کمک کنند با تمام وجود به صحنه می‌آیند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: بعضی از مدیران حاضر نیستند کارهای دولتی را به مردم واگذار کنند و مردم اگر در جایی بدانند که باید کمک کنند با تمام وجود به صحنه می‌آیند.

به گزارش ایسکانیوز؛ حجت‌الاسلام سید‌رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مراسم یادبود و بزرگداشت مرحوم حاج سید‌رضا نیری سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور در کرمان اظهار‌داشت: انسان باید در اجتماع زندگی کند تا بخشی از استعدادهایش در این فضا شکوفا شود.

وی با اشاره به اینکه برای زندگی در اجتماع باید توان شناسایی افراد را داشته باشیم گفت: چاره‌ای جز زندگی در اجتماع نیست چرا که بخشی از نیازهای ما باید از طریق دیگران تامین شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه انسانها ناعلاج به ارتباط با یکدیگر هستند افزود: ما باید در ارتباط با سایر انسان‌ها، آنها را به خوبی بشناسیم تا توقعاتمان را بر اساس این شناخت تنظیم کنیم.

وی با اشاره به اینکه 2 راه گفتار و کردار برای شناسایی افراد مدنظر است گفت: انسان با گفتارش وزن خود را نشان می‌دهد و با رفتارش ارزیابی می‌شود.

تقوی با بیان اینکه گفتار و رفتار آئینه تعقل انسان است با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی گفت: اینکه امام‌(ره) فرمود، "بهشتی یک ملت بود برای ملت" برای آن بود که بهشتی فکر و اندیشه‌اش بسیار بلند بود.

وی با اشاره به اینکه انسان باید از خود بیرون بیاید و منیت را کنار بگذارد در ارتباط با شخصیت مرحوم حاج سید‌رضا نیری سرپرست اسبق کمیته امداد امام خمینی‌(ره) کشور افزود: مرحوم نیری مردم دوست بود و به شدت به مردم احترام می‌گذاشت و دیگران را بر خود مقدم می‌دانست.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه مرحوم نیری بیش از سه هزار میلیارد تومان پول در مجموعه خیرین سلامت از سراسر کشور جمع‌آوری کرد گفت: 265 مجتمع سلامت و صدها خانه بهداشت با پیگیری مرحوم نیری احداث شد.

وی با اشاره به جلسه با رزم‌حسینی استاندار کرمان تصریح کرد: روحیه استاندار کرمان، مردمی کردن اقتصاد است و اگر مردم به صحنه بیایند، بسیاری از مشکلات کشور حل می‌شود.

تقوی با بیان اینکه مردم ما مردم بسیار خوب و با صفایی هستند افزود: بعضی از مدیران حاضر نیستند کارهای دولتی را به مردم واگذار کنند و مردم اگر در جایی بدانند که باید کمک کنند با تمام وجود به صحنه می‌آیند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ عاشورا و انتظار است که ما را در ادامه مسیر انقلاب موفق می‌کند اظهار‌داشت: اتکا به توان داخلی تنها راه پیروزی کشور در بحث اقتصادی است.

کد خبر: 804691

وب گردی

وب گردی