31واحد پزشکی موفق به دریافت کد اخلاق شدند/ المپیادهای فردی تقویت شوند

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داشتن کد اخلاق در واحدها را یکی از راه های کنترل خلاف در پژوهش ها، پایان نامه ها، کتاب ها و غیره دانست و ارتقای المپیادهای انفرادی را یکی از الزامات حوزه پزشکی خواند.

سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص دریافت کد اخلاق واحدهای زیر مجموعه این حوزه به ایسکانیوز گفت: تمام واحدهای علوم پزشکی موظف هستند کد اخلاق زیست پزشکی و زیست پژوهشی را داشته باشند.

وی ادامه داد: تا کنون 31 واحد پزشکی ما موفق به دریافت کد اخلاق شده اند.

ابطحی در ادامه توضیح داد: روند دریافت کد اخلاق در دانشگاه های ما به این شکل است که واحدها بر اساس دستورالعمل های موجود اعضا خود را معرفی می کنند و در کمیته دانشگاهی مستقر در دفتر حوزه پزشکی استانداردها تعیین می شود و واحدهایی که شرایط لازم را دارند کد اخلاق پزشکی را دریافت می کنند.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی داشتن کد اخلاق در واحدها را یکی از راه های کنترل خلاف در پژوهش ها، پایان نامه ها، کتاب ها و غیره دانست.

در المپیاد امسال 39نفر قبول شدند که علاوه بر اینکه افتخاری برای خانواده بزرگ دانشگاه آزاد بود موجبات رشد و تعالی کشور را فراهم می آورد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم همان طور که در کارگروهی توانستیم ارتقا پیدا کنیم در کار انفرادی نیز بتوانیم خود را تقویت کنیم.

ابطحی در پایان گفت: در تبریز در 4 گروه توانستیم ارتقا پیدا کنیم و همان طور که می دانید در سال گذشته هم توفیقات چشم گیری در این کمیته ها داشتیم اما کمیته المپیاد پزشکی امسال نحوه ارائه متفاوتی از حیث مناطق آمایشی داشت که خوشبختانه به سرعت توانستیم خود را آماده کردیم و نتایج خوبی را هم کسب کنیم.

200/202

کد خبر: 804737

وب گردی

وب گردی