برنامه های اوقات فراغت اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان تشریح شد

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان جزئیات برنامه های اوقات فراغت اتحادیه انجمن های اسلامی را تشریح کرد .

به گزارش ایسکانیوز، پیش از ظهر امروز، حامد علامتی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با موضوع اعلام برنامه های اوقات فراغت دانش آموزان درسالن جلسات این اتحادیه برگزارشد، اظهارکرد: طبق روال هر ساله، برنامه های اوقات فراغت ویژه اعضای اتحادیه انجمن های اسلامی از اول تیر ماه آغاز شده است.

وی افزود: براساس سیر فکری تربیتی و اسناد بالادستی اتحادیه انجمن های اسلامی با هدف پوشش حداکثری دانش آموزان، 9 برنامه را برای اوقات فراغت و فعالیت های تابستانی در سطح کشور، تدوین و اجرایی کرده است .

علامتی از تفویض اختیار به انجمن های اسلامی استان ها در زمینه برنامه های اوقات فراغت خبر اد و اعلام کرد: استان ها با توجه به اقتضائات و شرایط بومی و محلی برنامه هایی را برای اوقات فراغت دانش آموزان ارائه کرده اند.

وی خانواده را محوری ترین عنصر در بحث تربیت دانست و خاطرنشان کرد: خانواده ها برای رشد و تعالی فرزندان خود باید در این برنامه ها مشارکت کنند و نسبت به این امر اهتمام داشته باشند.

دبیرکل انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: در سطح کشور دانش آموزان به همراه مربیان خود در قرارگاه های دانش آموزی تجمع می کنند و فعالیت های متنوعی در این قرارگاه ها انجام می شود که درآن، دانش آموزان به آموزش و تبادل تجربه می پردازند .

وی از برگزاری خیمه های معرفت به عنوان یکی از برنامه های تابستانی اوقات فراغت خبرداد واظهار کرد: درحال حاضر بیش از 700 قرارگاه دانش آموزی فعال هستند و برنامه هایی مانند نشست های صمیمی، کوهپیمایی، آموزش چهره به چهره از جمله فعالیت های قرارگاه های مذکور است .

علامتی گفت: دومین برنامه اتحادیه انجمن های اسلامی، برگزاری اردوی تشکیلاتی ویژه طلایه داران فردا با رویکرد هویت بخشی و به مدت یک هفته و همراه با آموزش های تشکیلاتی است که بیش از20 هزار نفر دانش آموز دوره متوسطه دوم در این طرح شرکت می‌کنند .

وی اردوهای جهادی را از دیگر برنامه‌های اتحادیه عنوان کرد و گفت: تلاش برای محرومیت زدایی در مناطق کم برخوردار و شکل گیری شخصیت نوجوانان شرکت کننده در این برنامه از جمله اهداف این اردوهاست .

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی از برگزاری طرح هر عضو انجمن یک مهارت در تابستان امسال خبرداد وافزود: در راستای شعار اقتصاد مقاومتی تولید اشتغال وتحقق منویات رهبر معظم انقلاب، با انعقاد تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای30 هزار، دانش آموز یک مهارت را به صورت رایگان فرا می گیرند .

وی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم نامه با هلال احمر، 20 هزار دانش آموز، آموزش های مرتبط با کمک های اولیه و امداد نجات را می آموزند .

علامتی طرح معرفی کتاب، هفته ورزش و برنامه ملی «چند قدم تا آسمان» را ازجمله برنامه‌های دیگر اتحادیه در ایام تابستان عنوان و اعلام کرد: با اهداف تربیتی و در قالب «طرح چند قدم تا آسمان» بیش از 400 نفر از دانش آموزان عضو اتحادیه به قله 4811 متری سبلان در استان اردبیل صعود خواهند کرد .

وی گفت: برگزاری روز ملی دختران همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س)، دهه ولایت و هفته کرامت از جمله برنامه های این اتحادیه در تابستان 96 است .

201

کد خبر: 804759

وب گردی

وب گردی