پیام تبریک شمخانی به آیت الله سیستانی و العبادی به مناسبت آزادی موصل

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پیام‌های جداگانه‌ای به آیت الله سیستانی و حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آزادسازی کامل شهر موصل را تبریک گفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، در بخشی از پیام دریابان علی شمخانی آمده است: بدون شک تحقق این فتح بزرگ که متعلق به همه مردم عراق است با هدایت معنوی مرجعیت ،تدبیر دولت و دلاورمردی و جانفشانی ارتش قهرمان عراق و نیروهای داوطلب مردمی (الحشد الشعبی) حاصل شده و دستاوردی بزرگ در مسیرپایان بخشیدن به حضور و اقدامات وحشیانه گروه جنایتکار داعش علیه ملت عراق است .


وی تاکید کرد: اکنون بار دیگر اثبات شد که استفاده از ظرفیت‌های بومی عراق، تجربه ای موفق و قابل اتکا برای مبارزه با تروریسم بوده و برخلاف خواست برخی قدرت ها و کشورهای منطقه که مایل به حضور بلندمدت تروریسم کنترل شده در عراق بودند، امروز ثمرات اتکاء به توان و اراده ملی با آزادی موصل و بازگشت امنیت به این شهر کام مردم مظلوم این کشور را شیرین کرده است.

شمخانی با اشاره به باقی ماندن ریشه های تفکر تروریسم پرور و داعش ساز و سوء استفاده سرویس های اطلاعاتی کشورهای فرامنطقه ای و سران برخی کشورهای منطقه از احساسات جوانان و انگیزه های جهادی آنان، استمرار خطر تروریسم بدون جغرافیا و مرز را یادآور شد و افزود؛ در این شرایط باید مقابله فکری و فرهنگی با تروریسم بیش از مقابله امنیتی و نظامی مورد توجه قرار گیرد.

دبیر شورای عالی امنیت ملی خاطرنشان کرد: امید است با بیرون راندن تروریسم و بازگرداندن آرامش و ثبات به عراق شاهد رشد و بالندگی این کشور در عرصه جهانی و ارائه الگویی موفق از ایستادگی در برابر توطئه‌ها و جنگ‌های نیابتی باشیم.


شمخانی تصریح کرد: دولت ، نیروهای مسلح و ملت سلحشور ایران اسلامی چون گذشته ضمن پشتیبانی کامل از دولت و مردم عراق آماده امدادرسانی به آوارگان و آسیب دیدگان جنگ و کمک به بازسازی شهرها و زیرساخت های حیاتی و ضروری این کشور است.

302

کد خبر: 804807

وب گردی

وب گردی