تایید حکم اعدام یکی از اشرار جنوب کرمان در دیوان عالی کشور

رئیس دادگاه انقلاب شهرستان کرمان از تایید حکم اعدام آریا جاویدان یکی از اشرار مسلح و خطرناک جنوب استان کرمان در دیوان عالی کشور خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز احمد قربانی اظهار کرد: حکم نهایی به متهم و وکیل وی ابلاغ شده و جهت اجرا به دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

این مقام قضایی اعلام کرد: شرور آریا جاویدان معروف به سردار به اتهام محاربه از طریق سردستگی گروه مسلحانه جهت برهم زدن امنیت عمومی، ایجاد رعب و وحشت، قتل عمدی، سرقت مسلحانه، راهزنی، آدم ربایی مسلحانه در دادگاه مورد محاکمه قرار گرفت و به اعدام محکوم شد. حکم صادره پس از جری تشریفات قانونی در دیوان عالی کشور مورد تائید قرار گرفت.

وی افزود: آریا جاویدان با تشکیل باندی متشکل از افراد مختلف مسلح به سلاح گرم اقدام به ایجاد رعب و وحشت بین مردم در جنوب استان کرمان، آدم ربایی و سرقت های مقرون به آزار و مسلحانه می کرد و بعد از رباییدن افراد آنها را در منطقه کوه شاه نگهداری کرده و از خانواده های آن‌ها اخاذی می‌کرد.

قربانی خاطرنشان کرد: نامبرده چندین فقره آدم ربایی مسلحانه، قتل عمد، سرقت مسلحانه و غیره در پرونده خود دارد، نهایتا وی توسط سربازان گمنام امام زمان (ع) دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردید و در این دادگاه مورد محاکمه قرار گرفته و به اکثر جرائم خود اقرار صریح داشته است و نتیجتا به اتهام محاربه به اعدام محکوم و حکم مذکور مورد تائید دیوان عالی کشور قرار گرفت. بعد از ابلاغ به متهم و وکیل وی پرونده به اجرای احکام دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ارسال شده است.

کد خبر: 804885

وب گردی

وب گردی