غائبین مصاحبه های دکتری واحد علوم و تحقیقات نگران نباشند/ برگزاری غیرمتمرکز جلسات مصاحبه دکتری، موجب سردرگمی و استرس داوطلبان شده است

رئیس واحد علوم و تحقیقات از روند برگزاری جلسات مصاحبه دکتری در این واحد دانشگاهی بازدید و با مصاحبه شوندگان و گروه های مصاحبه کننده گفت و گو کرد.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر علی عباسپور رئیس این واحد با بیان اینکه امسال مصاحبه های دکتری دانشگاه های دولتی و آزاد همزمان شده است، گفت: به دلیل این همزمانی، مراجعات مصاحبه شونده ها دچار پراکندگی و با مشکلاتی همراه شده است. برای آرامش خاطر داوطلبان و حل این مشکل، محدودیت زمانی مصاحبه ها را برداشته ایم تا داوطلبی که به دلیل محدودیت زمانی از مصاحبه جا مانده و در زمان خود نتوانسته مراجعه کند، با تاخیر، مراجعه کرده و مصاحبه خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: همچنین با هماهنگی های به عمل آمده، از همکاران و گروه های مصاحبه کننده خواسته شده در محل مصاحبه حضور داشته باشند تا با توجه به پراکندگی ایجاد شده داوطلبان بدون استرس به زمان مصاحبه برسند.

مصاحبه های دکتری با روند منطقی تری برگزار شود

رئیس واحد علوم و تحقیقات با انتقاد از استانی شدن روند برگزاری مصاحبه های دکتری، افزود: این نحوه بر رویه ی مصاحبه های دکتری اثر منفی گذاشته و باعث سردرگمی داوطلبان شده است.

دکتر عباسپور گفت: امید است روند فعلی برگزاری جلسات مصاحبه بیش از پیش مورد بررسی و اصلاح قرار گیرد، زیرا فارغ از بحث افزایش هزینه ها، نهایتاً به دلیل اتخاذ روش نامناسب روند اجرای مصاحبه ها، متاسفانه نتایج منفی هم برای دانشگاه و هم برای داوطلب در بر خواهد داشت. سالهای گذشته مصاحبه های دکتری به

طور متمرکز در تهران برگزار می شد اما امسال برای اولین بار این مصاحبه ها به طور استانی و غیرمتمرکز در حال برگزاری است.

وی با بیان این مطلب که در حال حاضر رقابت واحد علوم و تحقیقات با بسیاری از دانشگاه های دولتی تنگاتنگ است، افزود: روش غیرمتمرکز برگزاری جلسات مصاحبه دکتری که از سوی وزارت علوم اتخاذ شده روشی غیرقابل قبول است. این روند هم به دانشگاه آزاد که متکی به شهریه دانشجویان است و هم به منافع دانشجویان متقاضی تحصیلات تکمیلی لطمه می زند.

دکتر عباسپور تصریح کرد: با توجه به آغاز شدن مصاحبه های دکتری، متاسفانه هنوز از برگزاری جلساتی برای حذف و اضافه رشته های دانشگاهی از سوی مسئولان وزارت علوم خبردار میشویم که این رویه درست نبوده و به استانداردهای آموزش عالی کشور خدشه وارد می کند.

200

کد خبر: 804936

وب گردی

وب گردی