کاهش کیفیت هوا در 5 استان کشور/سواحل شرقی دریای عمان مواج است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا در 5 استان کشور خبر داد.

احد وظیفه در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به وضعیت جوی کشور طی 3 روز آینده گفت: بر اساس پیش بینی های هواشناسی در استان های ساحلی دریای خزر شاهد ابرناکی و بارش پارکنده باران هستیم.

وی ادامه داد:در بعد ازظهر امروز شاهد رشد ابر، رگبار، رعد وبرق و وزش باد در ارتفاعات شمال سمنان، جنوب گلستان وبرخی نقاط خراسان شمالی خواهیم بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: در بعد از ظهر سه شنبه در برخی مناطق کشور شامل شمال سمنان، گلستان ، خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی رگبار ورعد وبرق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می شود

وی اضافه کرد: در اثر تقویت جریان های شمالی پیش بینی می شود دمای هوا درنوار شمالی کشور کاهش پیدا کند همچنین در استان های ساحلی دریای خزر شاهد بارش باران خواهیم بود. در مناطق شمال غربی کشور ، دامنه های زاگرس مرکزی، دامنه های جنوبی البرز، ارتفاعات شمال شرق کشور نیز رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی رخ خواهد داد.

وظیفه بیان کرد:به دلیل تقویت جریان های مرطوب جنوبی در بعدازظهر 3 روز آینده در مناطقی از جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان شاهد رشد ابر، رگبار باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد خواهیم بود همچنین سواحل شرقی دریای عمان مواج است.

وی با اشاره به وزش باد در شمال شرق و شرق کشور طی 3 روز آینده گفت: وزش باد در برخی نقاط، به ویژه در زابل با گردوخاک همراه خواهد بود. در اواخر عصر سه شنبه و چهارشنبه با افزایش سرعت وزش باد در مناطق جنوبی سمنان، بخش هایی از استان های اصفهان، قم، مرکزی، البرز، قزوین و جنوب تهران پدیده گردوخاک و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به وضعیت جوی پایتخت طی 3 روز آینده تاکید کرد: آسمان امروز تهران کمی ابری تا نیمه ابری به همراه گاهی وزش باد خواهد بود و در بعد از ظهر روز سه شنبه شاهد افزایش ابر و افزایش باد در آسمان پایتخت هستیم.آسمان تهران در روز چهارشنبه نیمه ابری در بعدازظهر به همراه افزایش ابر خواهد بود همچنین در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می شود.

701

کد خبر: 805006

وب گردی

وب گردی