نماینده مجلس: وزارت علوم در موضوع رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی کارشناسانه عمل نکرد

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس تاکید کرد: تصمیمات یک باره وزارت علوم فشار روحی و روانی برای دانشجویان و خانواده های آن ها ایجاد می کند

محمد وحدتی هلان در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز گفت: تصمیم وزارت علوم در مورد حذف رشته محل های دانشگاه آزاد کار کارشناسی شده نبوده است. وزارت علوم بایدبا هماهنگی دانشگاه آزاد برنامه ریزی کرده و کارشناسانه عمل کنند. واحد هایی که دانشجو ندارد و نیازی به وجود برخی رشته ها نیست، با توافق یکدیگر حل کنند تا تصمیم اتخاذ شده به نفع مردم و دانشگاه باشد. این امر باعث می شود هزینه های بی مورد نیز صورت نگیرد.

نماینده مردم بستان آباد افزود: تصمیماتی که به یک باره گرفته شد، حرکتی عجولانه بود که مشکلات زیادی، هم از نظر روحی و روانی برای دانشجویان و خانواده های آن ها خواهد داشت و هم باعث جاری شدن سیل دانشجویان به شهر های بزرگ خواهد شد. همچنین موجب ترک تحصیل بسیاری از دانشحویان می شود.

او در پایان خاطر نشان کرد: اگر برخی رشته های دانشگاه آزاد اسلامی نیاز به بازنگری داشته باشد، مسئولان وزارت علوم باید در کنار مسئولان این دانشگاه بررسی کارشناسانه کنند و این روند به مرور و به شکل منطقی انجام شود تا دانشجویان در این میان آسیبی نبینند.

201

کد خبر: 805024

وب گردی

وب گردی