آیا عملکرد بد قلب نشانه ای دارد؟

قلب گاهی با بروز علائم خفیف و غیرمعمولی اطلاع می‌دهد که در عملکردبرخی اندام مهم اختلال جدی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز محققان اعلام کردند وجود این نشانه ها دربدن انسان می تواند حاکی از عملکرد ضعیف قلب باشد.

برآمدگی زردرنگ پوست:گزانتوما نوعی ضایعه پوستی است که در آن در زیر پوست چربی تشکیل می‌شود. این لکه‌های زردرنگ که بروز آن در بزرگسالان شایع است، اندازه‌های متفاوتی دارند و در سراسر بدن از جمله دست‌ها، پاها و مفاصل ایجاد می‌شوند. نوع خاصی از گزانتوما در پلک‌های پایین یا بالای چشم و نزدیک به بینی بروز می‌کند. بروز این لکه‌ها نشان‌دهنده آن است که چربی موجود در خون بیشتر از حد متوسط است. لکه‌هایی که در چشم تشکیل می‌شوند حاکی از شرایط جدی‌تر مشکلات قلبی هستند.

اسپاسم واختلال حرکتی در ستون مهره‌ها: اسپوندیلیت انکیلوزان یک بیماری التهابی است که با گذشت زمان باعث می‌شود برخی مهره‌ها در ستون مهره‌ها به‌هم متصل و چسبیده شوند. مطالعات نشان می‌دهد این اختلال علاوه بر مشکلاتی که در مفاصل ایجاد می‌کند با بسیاری از مشکلات قلبی از جمله نارسایی قلبی و حملات قلبی، سکته، درد قفسه سینه و دیگر مشکلات جدی قلبی در ارتباط است.

خونریزی لثه‌: خونریزی لثه حاکی از وجود اختلال در گردش خون بدن است.بیماری‌های قلبی و بهداشت دهان در ارتباط مستقیم قرار دارند. شواهد بسیاری نشان می‌دهد مشکلات دندانی سلامت قلب را تهدید می‌کنند. لثه‌ها باید صورتی و سفت باشند.

سردرد های میگرنی: شرایط قلبی عروقی مثل فشار خون بالا و بیماری‌های عروق کرونر می‌تواند با میگرن مرتبط باشد. ابتلا به میگرن یکی از عوامل افزایش‌دهنده خطرابتلا به مشکلات قلبی عروقی - بویژه در زنان است.

ادم پا:ضعف ماهیچه‌های قلب یا نقص در عملکرد قلب می تواند خود را با علائمی مانند تجمع مایعات در پاها نشان می‌دهد. تشکیل مایعات دراندام‌ها به علت پمپاژ ناکارآمد خون می‌تواند ریشه در مشکلات قلبی داشته باشد. کاهش جریان خون در عروق پا تجمع مایعات در اندام تحتانی را به دنبال دارد.

توصیه هایی جهت پیشگیری از بروز بیماری های قلبی

رژیم غذایی کم‌چرب و پر فیبر می تواند نقش بسزای در کاهش بروز ناراحتی های قلبی داشته باشد.توصیه می شود 5 وعده میوه و سبزی به طور روزانه استفاده کنید.ازگیاهان فیبردار (مانند جو، نخود و لوبیا، و مرکبات) استفاده کنید.انواع ماهی‌ها را در رژیم غذایی خود قرار بدهید: ماهی آزاد، قزل آلا و تن را ترجیحا دو بار در هفته مصرف کنید.

اگر روزانه 30 دقیقه ورزش کنیدمی توانید ماهیچه های قلب را تقویت کنید و میزان کلسترول خوب خون (HDL) را افزایش می‌دهد و باکاهش وزن وتناسب اندام در حفظ سلامت قلب بکوشید.

خبرنگار:سولمازظریفی

702

کد خبر: 805027

وب گردی

وب گردی