برگزاری مسابقات ورزشی با شرکت 19 هزار دانش آموز در تابستان 96

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش در نشست خبری از برگزاری مسابقات ورزشی با شرکت 19 هزار دانش آموز در تابستان 96 خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز، پیش از ظهر امروز مهرزاد حمیدی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر کشور که در سالن فدراسیون ورزش دانش آموزی برگزار شد، اظهارکرد: فعالیت های تابستانی معاونت تربیت بدنی و سلامت در قالب 3 محور، آموزش منابع انسانی و ارتقای منابع در حوزه ورزشی و بهداشتی، فعالیت های تابستانی کانون های درون و برون مدرسه ای و مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر و پسر مرحله کشوری، در تابستان 96 انجام می شود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش افزود: در حوزه منابع انسانی تلاش خواهیم کرد، مشکلات موجود را مرتفع کنیم تا با آغاز سال تحصیلی جدید با موانع مواجه نشویم و در این راستا، علاوه بر توانمندسازی نیروی انسانی ، تجهیز و توسعه امکانات ورزشی در مدارس را در دستورکار داریم.

حمیدی، سیاست های کلان آموزش وپرورش و سند تحول بنیادین را اسناد بالادستی در حوزه تربیت بدنی و سلامت عنوان کرد و افزود: حوزه تربیت بدنی همواره تلاش می‌کند، محتوای سند تحول را عملیاتی کند و در این زمینه گام های خوبی برداشته شده است.

وی مشارکت همه جانبه دانش آموزان، معلمان، والدین، محله ها ونهادها و دستگاه ها در حوزه تربیت بدنی ضروری دانست و خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری مسابقات ورزشی، انجام کار تیمی و آموزش مدیریت با رویکرد تربیتی است.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش وپرورش از برگزاری مسابقات ورزشی تابستانی با حضور 19 هزار دانش آموز خبر داد و اظهار کرد: بیش از 13 میلیون دانش آموز و دروس تربیت بدنی را در مدارس می گذرانند و 4.5 میلیون دانش آموز در مسابقات والمپیادهای ورزشی شرکت کردند.

وی ادامه داد: 1.5 میلیون دانش آموز در کانون های درون و برون مدرسه ای با هم رقابت کردند و از این تعداد300 هزار نفر در مرحله استانی مشارکت کردند و در نهایت 19 هزار نفر به مسابقات کشوری راه یافتند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش افزود: پیش بینی می شود با رصدی که توسط فدراسیون های ورزشی مختلف در زمان برگزاری مسابقات تابستانی صورت می گیرد، بیش از هزار منتخب مسابقات برای شرکت در مسابقات بین المللی و المپیک های جهانی انتخاب شوند.

حمیدی افزود: مسابقات ورزش دانش آموزی در سطح جهانی نیز برگزار می شود و نمایندگانی در رشته های مختلف به این مسابقات اعزام می شوند.

وی با بیان این که به دنبال کمیت در تاسیس مدارس تخصصی ورزش نیستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر 192 مدرسه تخصصی ورزش در سراسر کشور فعالیت دارند که البته میزان آن در گذشته به مراتب بیشتر بوده، اما بسیاری از آنها لغو مجوز شده اند.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیرآموزش و پرروش خاطرنشان کرد: ما با فدراسیون های مختلف، جلسات متفاوتی برگزار کردیم تا به جای این که دانشگاه علمی، کاربردی ایجادکنند،‌ با همکاری آموزش وپرورش، مجوز مدارس تخصصی ورزش برای استعدادیابی دانش آموزان دریافت کنند.

201

کد خبر: 805080

وب گردی

وب گردی