حوصله و صبر 2عامل موفقیت در استارتاپ ها/کمال گرایی در شکل نگرفتن ایده هاتان اثر گذار است

یک کارشناس اقتصادی و مشاور کارآفرینی گفت: کمال گرایی در شروع مهمترین عامل شکل نگرفتن یک ایده خوب به استارت آپ شدن است.

به گزارش ایسکانیوز، فرهنگ فردی زاد در گفت و گو با ایسکانیوز با بیان این مطلب اظهار داشت: برخی از فارغ التحصیلان، صاحبان ایده و حتی نخبگان تصور می کنند برای راه اندازی یک استارت آپ و کپی برداری نکردن از آن باید جهشی عمل کرد و به همین دلیل برای شروع خود را با استارت آپ های موفقی چون گوگل و فیسبوک مقایسه می کنند و تلاش داررند با جذب سرمایه گذار، ایده های خود را از نقطه کمال اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: تعلل و کمال گرایی در راه اندازی، مهمترین دلایل اجرا نشدن یک ایده خوب است به همین خاطر نباید از همان ابتدا به دنبال یک شروع قهرمانانه و پر هیاهو بود.

وی ادامه داد: یک ایده خوب برای راه اندازی استارت آپ باید در ابتدا به صورت کاملا جرئی در نظر گرفته شود اما به مرور زمان بر گسترش آن افزود شده و در واقع آن را توسعه داد.

این مشاور کارآفرینی گفت: بسیاری از استارت آپ های موفق ابتدا برای مرتفع کردن نیازهای محلی و منطقه ای راه اندازی شده اند و در ادامه با نیاز سنجی و بررسی شرایط سایر مناطق، کسب و کار خود را متناسب با نیازهای جدید توسعه دادند.

وی عامل موفقیت برخی از استارت آپ ها را حوصله و صبر در توسعه دانست و افزود: کارآفرینان برتر به آنچه وجود دارد توجه می کنند و آنچه را که به آن توجه نشده میابند، آنها از کنجکاوری، مشاهده و دقت فراوانی برخوردارند و در این بین به دنبال راه اندازی واحد تحقیق و توسعه (R&D) و استفاده از داده ها و اطلاعات آنها هستند به عبارتی کمال گرایی در استارت آپ ها بعد از راه اندازی بخش (R&D) آغاز می شود.

فردی زاد اضافه کرد: در شرکت های پیشتاز دنیا واحد تحقیق و توسعه یکی از موارد مهم و عامل موفقیت قلمداد می شود و در این بین تلاش می شود تا با جذب و بهره گیری از استعدادهای فکری و نبوغ و دانش افراد برجسته، گام های بزرگ توسعه و تحول را در استارت آپ ها برداشته شود.

این مشاور کارآفرینی ابراز داشت: تحقیقات متعدد میدانی نشان داده است که یک رابطه مثبت و مستقیم بین تحقیق و توسعه با بهره‌ وری استارت آپ ها وجود دارد، اما این رابطه مثبت در شرکتها با فناوری پیشرفته به مراتب قوی تر از شرکتهایی با فناوری پایین است، با این حال مطالعات نشان از آن دارد که راه اندازی واحد تحقیق و توسعه در هر استارت آپی، تاثیرات با اهمیت، راهبردی و پیشتازانه ای در آن داشته‌ است.

فردی زاد خاطر نشان کرد: افرادی که درصدد راه اندازی استارت آپ هستند باید توجه داشته باشند که اگر ایده ای به ذهن آنها رسیده است، پس حتما به ذهن صدها نفر دیگر هم رسیده است و شاید مهمترین تفاوت تنها در این باشد که یکی از میان این صدها نفر با پشتکار و سماجت در پی تحقق آن است و دیگران فقط به داشتن ایده و نظاره گر بودن اکتفا می کنند.

200/202

کد خبر: 805086

وب گردی

وب گردی