جشنواره سلول‌های بنیادی مسیر آشنایی با سرمایه‌گذاران را تسهیل می‌کند

فرهنگسازی حوزه سلول‌های بنیادی و آشنایی سرمایه‌گذاران با شرکت‌های فعال یکی از دستاوردهای دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی است که مدیر یکی از شرکت‌های فناور حاضر در این جشنواره بر آن تاکید دارد.

به گزارش ایسکانیوز، محمدرضا نورانی مدیر عامل یکی از شرکت های فناور حاضر در دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی درباره تاثیرگذاری این جشنواره در رشد شرکت های دانش بنیان حوزه سلول‌های بنیادی اظهار کرد: فناوری سلول های بنیادی در کشور با رشد مناسبی در حال حرکت است با اینکه این جشنواره حمایت مالی از شرکت های حاضر در آن نمی کند اما نقش مهمتری را ایفا می کند و آن فرهنگسازی برای این حوزه است در واقع شرکت ها با حضور در این رویداد فرصتی برای عرضه دستاوردهای خود خواهند داشت.

نورانی ادامه داد: بنابراین همین مسئله که شرکت ها می توانند محصولات خود را در معرض نمایش گذارند می تواند آغازگر تولید نیز باشد بدین معنا که آشنایی سرمایه گذاران با این دستاوردها رخ دهد و زمینه برای همکاری و تعامل فراهم شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در بخش بعدی سخنان خود به غرفه این شرکت در نمایشگاه و محصولاتی که ارائه می دهند اشاره و عنوان کرد: این شرکت در زمینه مهندسی بافت (طب بازساختی) فعالیت می کند و محصولات جایگزین بافت‌های استخوان، پوست و اعصاب را تولید می کند. هیدروکسی آپاتیت (سازنده استخوان) و کلاژن نوع 1 (سازنده پوست) از جمله ماده اولیه ساخت این بافت های جایگزین ، تولیدی ما هستند که این محصولات را در غرفه در معرض نمایش می گذاریم.

وی همچنین ابراز کرد: تولید حیوانات آزمایشگاهی بخش دیگری از فعالیت های شرکت ما است که بر روی برخی حیوانات همچون موش صحرایی، موش کوچک آزمایشگاهی و خرگوش می نوان پیوند بافت های جایگزین را انجام داد که در صورت امکان نمونه اصلی این حیوانات را به غرفه می آوریم تا بازدیدکنندگان این نمونه ها را از نزدیک مشاهده کنند.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی 22 تا 24 تیر ماه 1396 به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805089

وب گردی

وب گردی