ارائه جدیدترین یافته‌های سلول‌های بنیادی توسعه این حوزه را رقم می‌زند

مجری کارگاه مشخصه یابی تمایز سلول های بنیادی گفت: ارائه جدیدترین یافته های علمی در حوزه سلول های بنیادی، نقش بسزایی در توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی  دارد.

به گزارش ایسکانیوز، دومین مریم کبیر سلمانی مجری کارگاه مشخصه یابی تمایز سلول های بنیادی که در حاشیه دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار می شود، با بیان اینکه این جشنواره نقش پررنگی در ترویج علم در کشور دارد، تصریح کرد: برگزاری جشنواره سلول های بنیادی نقش بسزایی در توسعه علم راهبردی سلول های بنیادی دارد و به ترویج این علم در کشور کمک می کند.

وی افزود: حضور 60 سخنران خارجی و محققان ایرانی مقیم خارج از کشور یکی از بهترین مولفه ها برای نشان دادن اهمیت این جشنواره در کشور است و موضوعات به روزی در این حوزه توسط میهمانان خارجی ارائه خواهد شد.

مجری کارگاه مشخصه یابی تمایز سلول های بنیادی معتقد است جشنواره سلول های بنیادی در حوزه پژوهش، آموزش و فناوری نقش موثری دارد و آموزش های ارائه شده از سطح دانش آموزی تا اساتید برجسته این حوزه را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به برگزاری این کارگاه در آزمایشگاه سلول درمانی بیمارستان گاندی، بیان کرد: کارگاه مشخصه یابی تمایز سلول های بنیادی، سه شنبه بیستم تیرماه برگزار می شود و به شرکت کنندگان روش های شناسایی سلول های بنیادی از سلول های غیر بنیادی ، آموزش داده خواهد شد و آشنایی با تکنیک آلایزا، آشنایی با تکنیک وسترن بلات و آشنایی با تکنیک ایمونوسیتوشیمی مهم ترین محورهای این کارگاه است.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805092

وب گردی

وب گردی