همراه با دومین جشنواره سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی/نمایش رشد چشمگیر شرکت‌های فناور عرصه‌ سلول‌های بنیادی

سال گذشته در حالی‌که ۷۰ محصول در حوزه سلول‌های بنیادی وجود داشت امسال تعداد این محصولات به بالای ۳۰۰ رسیده است و بخش کوچکی از جلوه‌ی این توانمندی در دومین جشنواره سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی نمایان می شود.

به گزارش ایسکانیوز، تا چند روز دیگر دومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی، میزبان تعداد قابل توجهی از شرکت‌های دانش‌بنیان، هسته‌های فناور و کسب و کارهای نوپای این عرصه خواهد بود. رویدادی که به گفته‌ی علیرضا شعاع حسنی دبیر بخش تجاری سازی و شرکت‌های این نمایشگاه، نسبت به دوره‌ی پیشین جشنواره، رشد محسوسی دارد.

شعاع، با بیان این‌که نمایشگاه سال گذشته بالغ بر ۲۵ شرکت دانش بنیان حاضر بودند، افزود: در مجموع ۲۰ غرفه به شرکت‌های دانش‌بنیان، و سایرین به دانشگاه‌ها مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌هایی که در زمینه سلول های بنیادی فعالیت می کردند اختصاص یافته بود اما از آنجایی که امسال تعداد این شرکت‌ها از مرز ۵۰ عبور کرد تصمیم گرفتیم زمینه مساعد را برای حضور این شرکت‌ها فراهم کنیم.

وی با اشاره به حضور ۵۰ غرفه مختص شرکت‌های دانش‌بنیان و بخش‌های پژوهشی گفت: خوشبختانه استقبال خوبی به عمل آمده و درخواست برای تمامی این غرفه‌ها تکمیل شده است.

شعاع، مهم‌ترین تفاوت نمایشگاه امسال نسبت به دوره‌ی پیشین را مشارکت بیش از ۴۰ شرکت فناور در این دوره از جشنواره و نمایشگاه دانست و گفت: حدود ۱۰ غرفه نیز به دانشگاه ها مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده هایی که البته درزمینه ارائه‌ی محصول یا خدمات فعال هستند اختصاص یافت. به طوری که فقط دو مرکز جامع سلول بنیادی قطب آذربایجان و استان فارس با 11 شرکت دانش بنیان خود در این نمایشگاه حضور خواهند یافت.

وی با بیان این‌که مراکز حاضر در نمایشگاه، همگی محصول یا خدمت‌محور هستند و دستاوردهایی در این حوزه فناوری ارائه داده‌اند گفت: نقش‌آفرینی فعالان فناور حوزه سلول‌های بنیادی نسبت به سال‌های پیش پررنگ‌تر شده است و اگر فضای گسترده‌تری در اختیار باشد مطمئنا می‌توانیم پذیرای تعداد بیشتری از شرکت‌ها باشیم.

مسوول بخش تجاری‌سازی و بازار دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، ورود تدریجی محصولات و خدمات به بازار تقاضا را یکی از دستاوردهای حمایت از شرکت‌های فناور این حوزه دانست و گفت: یکی از شرکت های فناور که البته تحقیقات اولیه و کارآزمایی‌های بالینی را به صورت کامل انجام داده بود موفق به اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شد که به‌تدریج با افزایش تقاضا بازار تجهیزات و خدمات سلول‌های بنیادی رو به توسعه است.

به گفته‌ی شعاع، با زمینه‌سازی‌های قانونی و اعطای مجوز به محصولات و خدمات دانش بنیان، روند ورود شرکت‌های فناور عرصه سلول‌های بنیادی به بازار تقاضا در حال سرعت گرفتن است و این امر زمینه را برای نو آوری و فعالیت بهتر این عرصه فراهم خواهد کرد.

شعاع گفت: سال گذشته در حالی‌که ۷۰ محصول در حوزه سلول‌های بنیادی وجود داشت امسال تعداد این محصولات به بالای ۳۰۰ رسیده است و بخش کوچکی از جلوه‌ی این توانمندی را در نمایشگاه امسال خواهیم دید.

در حالی‌که شرکت‌ها در طول یک سال به چنین پیشرفتی رسیده‌اند، شرکت‌های دیگری که با عرصه سلول‌های بنیادی هم‌خوانی و نزدیکی دارند نیز به این حوزه جلب شدند و هم‌زمان که به کار خود مشغول هستند محصولات مرتبط با حوزه سلول های بنیادی را نیز تولید می کنند.

وی ابراز امیدواری کرد با زمینه‌ای که برای حضور فعالان در بازار داخلی فراهم است نقش شرکت‌های ایرانی در بازار بین المللی پررنگ‌تر شود.

دومین جشنواره ملی و کنگره بین‌المللی علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی در تاریخ ۲۲ تا ۲۴ تیر ماه ۱۳۹۶ به همت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

200/202

کد خبر: 805098

وب گردی

وب گردی