ارائه مشاوره و اعطای تسهیلات کم بهره به کسب و کارهای نوپا توسط واحد کرمان

 نشست تخصصی فرصت های اینترنت اشیاء IOT به همت اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان با حضورشرکت دانش بنیان سیمرغ هوشمند شریف، مدیران دستگاه های اجرایی و دانشگاه های استان در محل سالن همایش های اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز، مسعود الهامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمان ضمن عرض خیرمقدم به حاضرین ، هدف از برگزاری این نشست را تشریح فرصت های بی نظیر پدیده اینترنت اشیاء در شکوفاسازی اقتصاد، اشتغال و حل مسائل و مشکلات خرد و کلان دستگاه ها با صرف کمترین زمان و هزینه عنوان کرد.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ضمن تاکید بر توجه ویژه مدیران به مقوله اینترنت اشیاء به عنوان فرصتی جهت ارتقای بهره وری سازمانی و تجمیع به موقع اطلاعات میدانی جهت برنامه ریزی و مدیریت منابع، خواستار معرفی نماینده تام الاختیار دستگاه های إجرایی استان جهت تشکیل کارگروه های تخصصی این حوزه شد.

الهامی با اشاره به بازار بیش از۴ تریلیون دلاری اینترنت اشیاء تا سال ۲۰۲۰ خاطر نشان کرد:اولویت دهی به تولید و اشتغال در حوزهIOT جز برنامه های سالجاری استان استکه امیدرواریم از طریق تعامل و هم افزایی دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها و نخبگان این مهم تحقق یابد.

دکتر نظری عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی شریف و عضو هیات مدیره شرکت دانش بنیان سیمرغ هوشمند شریف به تشریح فرصت های IOT در استان پرداخت و بیان کرد: این پروژه برای استان مزایایی از قبیل هوشمند سازی، افزایش بهره وری، بهینه سازی مصرف انرژی، شکل گیری کسب و کارهای نوپا، جذب سرمایه و ایجاد اشتغال پایدار به همراه خواهد داشت.

در ادامه دکتر طیاری معاون پژوهش و نوآوری دانشگاه آزاد واحد کرمان ضمن اعلام آمادگی و همکاری در خصوص استقرار و راه اندازی شتابدهنده IOT در استان عنوان نمود با مشارکت و همکاری شرکت دانش بنیان سیمرغ هوشمند شریف دوره ها و کلاس های آموزشی در استان برگزار و از تیم ها و کسب کارهای نو‍پا با مشاوره و اعطای تسهیلات کم بهره حمایت خواهیم کرد .

میرزایی سرپرست دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری ضمن تقدیر و تشکر از زحمات و پیگیری های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان در خصوص اجرای تفاهم نامه های کسب و کار استان ذیل طرح تکاپو، آمادگی استانداری و دستگاه های ذیربط را در همکاری با اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اعلام نمود.

وی تصریح نمود:در برنامه ششم توسعه تکلیف سازمانی برای همه دستگاه ها رسیدن به رشد اقتصادی 8.5٪ در پایان برنامه است که 2.8٪ این میزان از طریق بهره وری حاصل خواهد شد که بهره گیری از ظرفیت های IOT کمک شایانی به ارتقا بهره وری می کند.

200/202

کد خبر: 805104

وب گردی

وب گردی