انجام حسابرسی مستقل، گامی مهم در شفاف‌سازی امور دانشگاه است

دکتر سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان: موفقیت‌ها و افتخارات کسب شده علمی و پژوهشی واحد اصفهان(خوراسگان) مرهون زحمات اعضای هیات علمی پرتلاش‌ دانشگاه است.

به گزارش ایسکانیوز، دکتر سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در نشست هم‌اندیشی اعضای هیات علمی واحد اصفهان(خوراسگان) گفت: مشکلی که در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) با آن روبروست و ریشه در بی‌برنامه‌گی سال‌های قبل دارد، عدم توسعه متوازن دانشگاه و بروز برخی مشکلات از جمله کمبود فضای آموزشی، پژوهشی و لزوم اصلاح بسیاری از تاسیسات و زیرساخت‌های دانشگاه‌ است که بالطبع هزینه‌هایی به واحد تحمیل خواهد کرد و گریزی از آن نیست.

وی خاطر نشان کرد: با شرایط حال حاضر آموزش عالی در کشور، نباید فراموش کرد که زمان آزمون و خطا به پایان رسیده و حق نداریم هیچ فرصتی را از دست بدهیم، چرا که قابل جبران نخواهد بود.

دکتر امیری با ارائه گزارشی از وضعیت کنونی دانشگاه گفت: هنر یک مدیر متعهد و کارآمد، مدیریت سازمان در وضعیت‌های بحرانی و خروج از آن است، به لطف الهی و علی‌رغم برخی از مشکلات، با تدوین برنامه استراتژیک دانشگاه توانسته‌ایم بسیاری از دغدغه‌های کارکنان و اعضای هیئت علمی را مرتفع ساخته تا استادان بدون هرگونه دغدغه‌ای به وظیفه اصلی خود که همانا تعلیم و تربیت دانشجویان است همت گمارند.

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: با درایت دکتر علی اکبر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه و تاکید ایشان بر فعالیت‌های پژوهشی، در بودجه سال ۹۶ دانشگاه، بودجه پژوهشی سهم قابل توجه ۱۹ درصدی را به خود اختصاص داده که تحقق آن نیازمند مشارکت عموم اعضای هیات‌علمی در انجام فعالیت‌های پژوهشی است.

وی شفاف‌سازی امور در دانشگاه را دیگر سیاست مهم رییس هیات موسس دانشگاه دانست و افزود: اعضای هیأت علمی و کارکنان به عنوان مجریان اصلی برنامه‌ها و اهداف دانشگاه باید از تمام امور و عملکرد دانشگاه و حتی وضعیت درآمدها و هزینه‌های دانشگاه مطلع باشند و انجام حسابرسی مستقل دانشگاه گامی مهم در شفاف‌سازی امور خواهد بود.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان در بسط و تشریح برنامه استراتژیک ۲۰ ساله واحد اصفهان(خوراسگان) بیان داشت: این برنامه که کار تدوین آن به پایان رسیده به زودی در اختیار بخش‌ها و حوزه‌های مختلف قرار خواهد گرفت و مأموریت همه‌ی حوزه‌ها و همه‌ی اجزاء برنامه از اول تا پایان برنامه 20 ساله که مشخص گردیده و این اطمینان وجود دارد که اگر بر اساس این برنامه پیش برویم هیچگاه شاهد کسری بودجه و افت مالی یا کاهش رتبه علمی و پژوهشی واحد نخواهیم بود و اجرای بندبند این برنامه منوط به تلاش همه جانبه مجریان کارآمد و دلسوز در همه سطوح است.

وی همچنین ابراز کرد: دلسوزان دانشگاه بدانند راه چاره و برون رفت واحد از بحران‌های احتمالی عمل به این برنامه بوده تا به نقطه‌ی نجات دانشگاه برسیم و انشاءا... در آینده‌ای نه چندان دور شاهد قرار گرفتن دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان(خوراسگان) جزء ۱۰0۰ دانشگاه برتر دنیا و نیز ۱۰۰ دانشگاه برتر کشور باشیم.

امیری ابراز امیدواری کرد: برای تسریع و تسهیل روند اجرای این برنامه باید از نیروهای بالقوه و بازوهای مقتدری همچون شرکت‌های دانش‌بنیان، تجهیزات بسیار پیشرفته و به روز واحد، نیروی متخصص و کارآمد اعم از هیات‌علمی و کارکنان و همچنین فضای مناسب آموزشی و پژوهشی نهایت استفاده را در جهت تأمین اهداف و منافع آموزش عالی کشور بالاخص دانشگاه آزاد اسلامی و البته بطور خاص دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان ببریم.

در ادامه این نشست دکتر علی پزشکی معاون عمرانی واحد و مهندس علی سلیمانی مدیر برنامه و بودجه واحد اصفهان(خوراسگان) به ترتیب گزارشی از وضعیت و فعالیت‌های حوزه عمرانی و گزارش تجزیه و تحلیل وضعیت مالی واحد در 5 سال اخیر ارائه نمودند و در پایان نیز جلسه‌ی پرسش و پاسخ همکاران با پاسخگویی دکتر سید محمد امیری رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان انجام پذیرفت.

200/202

کد خبر: 805108

وب گردی

وب گردی