باید فرهنگ ایثار و مقاومت را در جامعه  زنده نگه داریم/برگزاری 400 جلسه رسمی در کمیسیون فرهنگی شورای شهر

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم گفت:لازم است این فرهنگ ایثار و مقاومت را همواره در جامعه خود زنده نگه داریم تا آسیبی به مرز و بوم و ملت ایران وارد نشود و بتوانیم در صورت بروز مشکل، با استفاده فرهنگ ایثار و مقاومت در مقابل دشمنان از کشور خود دفاع کنیم.

عبدالمقیم ناصحی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره فعالیت های کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: کمیسیون فرهنگی و اجتماعی یکی از کمیسیون های موفق شورای اسلامی شهر تهران است که با سعی و تلاش فراوان در راستای ارائه خدمات فرهنگی ، اجتماعی ،هنری ، ورزشی و مبحث های مرتبط با حوزه اجتماعی برای شهروندان شروع به کار کرد.

وی ادامه داد: مسئولیت کمیسیون فرهنگی و اجتماعی دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران بر عهده من بود در این دوره تلاش کردیم در حوزه فرهنگی و اجتماعی در راستای فعالیت های سایر سازمان ها و نهاد های فرهنگی اقدامات خوبی انجام دهیم تا در مجموع بتوانیم با آسیب اجتماعی که امروزه بلای جان مردم شده است مقابله کنیم و خدمات لازم را در این راستا ارائه دهیم.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر چهارم گفت: در حال حاضر که در ماه های آخر دوره چهارم شورای اسلامی شهر تهران به سر می بریم، مشغول بررسی و جمع بندی فعالیت های چهارساله خود هستیم تا به شهروندان کارنامه خود را ارائه دهیم. به طور کلی نزدیک به 400 جلسه رسمی در کمیسیون فرهنگی داشته ایم همچنین با کمیته هایی که ذیل کمیسیون فرهنگی فعالیت می کنند، بیش از 1100 جلسه با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار کرده ایم.

وی با اشاره به اقدامات اخیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: طی یک ماه اخیر 3 طرح در صحن شورا ارائه داده و مورد قبول اعضای شورای اسلامی شهر تهران قرار گرفت و رای مثبت دریافت کرد. در یکی از این طرح ها در راستای فرهنگ ایثار ، مقاومت و شهادت مطرح شد.

ناصحی بیان کرد: در 8 سال دفاع مقدس افراد بسیاری از حریم مرز و بوم ،نوامیس مردم و نظام مقدس جمهوری اسلامی دفاع کردندو نمی توان گفت فعالیت ها به یک گروه اختصاص داشت ، علاوه بر اینکه نیروهای ارتش جمهوری اسلامی ایران، سپاه پاسداران و بسیج در میادین حضور داشتند، تمامی مردم نیز طی 8 سال دفاع مقدس سهیم بودند و با تمام توان خود در مقابل نیروهای عراقی مقاومت کرده و فرهنگ با ارزش ایثار و مقاومت را به یادگار گذاشتند.

وی اظهار کرد: در این زمینه لازم است این فرهنگ را همواره در جامعه خود زنده نگه داریم تا آسیبی به مرز و بوم و ملت ایران وارد نشود و بتوانیم در صورت بروز مشکل، با استفاده فرهنگ ایثار و مقاومت در مقابل دشمنان از کشور خود دفاع کنیم و خوشبختانه این طرح با موفقیت در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید.

701

کد خبر: 805138

وب گردی

وب گردی