دکتر ولایتی: ایجاد زمینه های فرهنگی و اجتماعی اولویت اصلی دانشگاه است/دکتر نوریان: توسعه فرهنگی را مبتنی بر آدم سازی و سپس عالم سازی قرار دهیم

رییس هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در اینکه زمینه های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت ویژه دانشگاه باشد هیچ تردیدی در آن نیست. در واقع باید از فرزندان ما که امانت خانواده ها و مردم هستند به خوبی حراست شود.

به گزارش ایسکانیوز، در سومین برنامه تلویزیونی مجله دانشگاه مطرح شد:

فعالیت های فرهنگی و اجتماعی اولویت های اصلی دانشگاه
دکتر ولایتی رییس هیات موسس و هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: در اینکه زمینه های فرهنگی و اجتماعی باید در اولویت ویژه دانشگاه باشد هیچ تردیدی در آن نیست. در واقع باید از فرزندان ما که امانت خانواده ها و مردم هستند به خوبی حراست شود اما اگر دانشگاهی خلاف این موضوع حرکت کند و از این امانت ها به خوبی نگهداری نکند نقض قرض خواهد شد.

دانشگاه آزاد اسلامی سرمنشاء بسیاری از تغییرات مثبت در کشور بوده است
دکتر نوریان سرپرست دانشگاه در ادامه افزود: تغییر یک جامعه از ایجاد یک مرکز علمی شکل گرفته است که از کوچکترین پایه که دبستان است تا عالی ترین پایه یعنی دانشگاه این روند ادامه خواهد داشت.در این میان دانشگاه آزاد اسلامی این رسالت را مانند سایر دانشگاه های کشور عهده دار شد و به خوبی توانسته آن را در کل کشور گسترش دهد و در نتیجه موجبات تغییر یک جامعه از لحاظ نگاه فرهنگی را تحویل ببخشد.
وی عنوان کرد: اگر موضوع تزکیه و تعلیم را سرلوحه کار خود قرار دهیم و در فرهنگ اسلامی تاکید بیشتری بر آن کنیم می توان توسعه را مبتنی بر آدم سازی و سپس عالم سازی قرار داده و نکات منفی و ضایعات را به میزان قابل توجهی کاهش دهیم. بنابراین نمی توان منکر توسعه های محلی با حضور دانشگاه آزاد باشیم.
نوریان خاطرنشان کرد:گسترش نظریه پردازی ها در حوزه های فرهنگی، دینی و اجتماعی از ضرورت های جامعه است. در مواردی شاید سنت شکنی باشد اما باید توجه داشت که بسیاری از حصار ها به دست خود ما ساخته می شوند.دانشگاه آزاد اسلامی از ابتکارات علمی و ویژه در این حوزه استقبال می کند و اعضا هیات علمی و علمایی که در ابن مجموعه کتاب می نویسند و یا مقاله ای چاپ می کنند را مورد حمایت و تشویق قرار می دهد.

200/202

کد خبر: 805172

وب گردی

وب گردی