یک متخصص ارتوپد:

این بیماران نباید از تردمیل استفاده کنند/ اصول استفاده صحیح از دستگاه های ورزشی

سه‌شنبه 20 تیر 1396 - 13:00
کد مطلب: 805202
تردمیل

یک متخصص ارتوپد گفت: دویدن چه بر روی سطوح چه بر روی تردمیل یا روی زمین صورت گیرد ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد، اگر شخصی آرتروز ، ساییدگی غضروفی و ستون فقرات یا اضافه وزن بالایی داشته باشد ممکن است با دویدن آسیب های جدی به زانو و مچ پای خود وارد کند.

دکتر علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز با اشاره به فواید دویدن گفت:دویدن، جزو ورزش‌های هوازی است که بر روی مفاصل تحمل کننده وزن خصوصا زانو ومچ پا فشار زیادی وارد می کند و این موضوع با بالا‌تر بودن وزن فرد شدید‌تر می‌شود.

وی ادامه داد: در این زمینه لازم است افراد توجه کنند دویدن چه بر روی سطوح چه بر روی تردمیل یا روی زمین صورت گیرد ممکن است برای برخی از افراد خطرناک باشد، اگر شخصی آرتروز ، ساییدگی غضروفی و ستون فقرات یا اضافه وزن بالایی داشته باشد ممکن است با دویدن آسیب های جدی به زانو و مچ پای خود وارد کند.

این متخصص ارتوپد گفت: بدون شک دویدن روی تردمیل مشابه دویدن روی زمین نمی شود، زیرا این دستگاه تردمیل است که سرعت دویدن شما را تنظیم می‌کند و حتی در صورت خستگی، اجازه تغییر سرعت رابه طور طبیعی به شما نمی‌دهد .اکثر افراد به دلیل ترس از آسیب دیدگی زانو از تردمیل فراری هستند و ترجیح می دهند از دستگاه های ورزشی دیگر استفاده کنند یا در محیط باز وروی زمین بدوند.

وی اضافه کرد: بررسی دقیق این موضوع که آیا دویدن بر روی تردمیل باعث درد زانو می‌شود و ممکن است به بدن فرد آسیب های جدی وارد کند بستگی به شرایط بدنی فرد دارد. اگر شخصی تناسب اندام دارد وبه طور مستمر ورزش کند می تواند با رعایت اصول استفاده از دستگاه تردمیل به راحتی از این وسیله استفاده کند.

محمدی افزود: افرادی که آسیب دیدگی زانو یا سابقه جراحی در ناحیه پا داشته باشد و یا آسیب دیدگی‌های درمان نشده مثلا پاره شدن یا کشیدگی رباط‌ های صلیبی زانو داشته باشد، استفاده از تردمیل برای وی توصیه نمی شود.

این متخصص ارتوپد گفت:باید توجه داشت افرادی که زانوهایی پرانتزی دارند یا افرادی که تحت عمل جراحی دیسک کمری و تحت درمان‌ تعویض مفصل قرار گرفته‌باشند و همچنین افرادی که سابقه پیچ خوردگی مکرر مچ پا دارند نباید از تردمیل استفاده کنند.

وی درپایان تاکید کرد: برای صحیح ورزش کردن و جلوگیری از آسیب های ناگهانی در حین ورزش درابتدا باید از اصول استفاده صحیح دستگاه های ورزشی و دانش مربیان ورزشی استفاده کرد.

702

101 / 14

نظرات

1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.

ایسکاTV

اخبار پر بازدید

آخرین اخبار